Ingezonden persbericht


Persbericht

Cartesis 'One to Watch for finance' volgens CPM-rapport van Bloor Research

Utrecht, 28 september, 2006 - Cartesis, wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management software, wordt in het onlangs verschenen CPM-rapport van Bloor Research erkend met de titel 'One to Watch'. Cartesis is genomineerd in de categorie finance vanwege zijn drang tot innovatie en de hoogwaardige prestatiemogelijkheden van het Cartesis productportfolio.

"Cartesis' vooruitstrevende betrokkenheid bij de markt in combinatie met echte innovatie op het gebied van XBRL, fast close en burst printing maakt hen een werkelijke bedreiging voor andere finance CPM-spelers", aldus Gerry Brown van Bloor Research in het rapport. "De hoogwaardige producten zijn zeer prestatiegericht en bieden uitkomst bij technische en financiële CPM-uitdagingen."

"Cartesis is gericht op het verbeteren van het productportfolio door te zorgen voor succesvolle integratie van strategische acquisities. Wij ondersteunen klanten bij het meten, interpreteren en optimaliseren van financiële en business prestaties", stelt Didier Benchimol, CEO van Cartesis. "Onze snelle groei en sterke positie in dit rapport tonen aan dat onze benadering aansluit bij de complexe behoeften van hedendaagse internationale marktleiders."

Het Bloor Research rapport benadrukt de significante omzetgroei van 43% en de 1.300 klanten van Cartesis verspreid wereldwijd. Bovendien is het rapport positief over de manier waarop Cartesis resellers en grote management consultants heeft opgenomen in het nieuwe partnermodel. Ook is er waardering voor de strategische samenwerking met Microsoft.

Het CPM-rapport van Bloor Research onderzoekt de marktbehoeften op het gebied van CPM en beschrijft de oplossingen van de top 21 CPM-leveranciers. Het rapport constateert dat bedrijven prestatiemanagementsoftware steeds meer inzetten om hun organisaties te besturen, in balans te brengen en transparant te maken. Klanten maken steeds meer gebruik van dit concept nu behoeften vanuit de business en technologische mogelijkheden beter op elkaar zijn afgestemd. Met behulp van grafische BullseyeTM diagrammen biedt Bloor inzicht in hoe leveranciers hun producten en diensten positioneren en hoe zij presteren op verschillende aspecten, zoals implementatie, support of prijs-kwaliteitverhouding. Het rapport dient als gids voor eindgebruikers en evalueert CPM-aanbiedingen van leveranciers. Het rapport is online beschikbaar op: www.bloorresearch.com/research_report/790/corporate_performance_management.html

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Bloor Research
Bloor Research verbetert business performance door organisaties te ondersteunen met onafhankelijk en onpartijdig onderzoek, analyses en advies. Strategische visie en tactische oplossingen worden geboden door online publicaties, evenementen en consultancy services.