Ingezonden persbericht


28 september 2006

Ook 'ouderen' maken gebruik van internet

Huishoudens waarvan de kostwinner boven 55 jaar is, maken steeds vaker gebruik van een PC en van internet. Dit blijkt uit de ICT Consumer Monitor, een onderzoek van Heliview Research onder 1.700 huishoudens in Nederland.

In de eerste helft van 2005 gebruikte nog minder dan de helft van de 'oudere' huishoudens een PC thuis en iets meer dan een derde van deze huishoudens maakte gebruik van internet. Een jaar later heeft circa tweederde van de huishoudens met een kostwinner boven 55 jaar een PC en indien men een PC (of laptop) heeft wordt er ook gebruik gemaakt van internet.

Er zijn wel enkele verschillen te zien in gebruiksdoeleinden van het internet tussen oudere huishoudens en jongere huishoudens. De ouderen gebruiken internet relatief vaker voor het opvragen voor informatie en ook vaker voor thuisbankieren. Daarentegen chatten zij minder dan de jongere huishoudens!

Over Heliview:
Heliview Research is een full-service marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in onderzoek op het gebied van Informatietechnologie, Telecommunicatie, Mobiliteit, HRM, Charitatief, Financieel, Facilitair en Milieu. Voor meer informatie over dit persbericht, Heliview of onze producten kunt u contact opnemen met:

Vincent de Pooter, business unit manager ICT (vincent.de.pooter@heliview.nl)

Heliview, Lage Mosten 1-5, 4822 NJ Breda, tel: 076-5484000

Of bekijk onze website: www.heliview.nl