Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

21 minuten.nl: Nederlanders geven weer massaal hun mening over de toekomst van Nederland

Amsterdam, 27 september 2006. Binnen één week na de start van het onderzoek hebben al meer dan 50.000 Nederlanders de vragenlijst van 21minuten.nl ingevuld. Het initiatief stevent af op een record aantal deelnemers. Vorig jaar stond de teller na één week op 15.000 en deden in twee maanden tijd 150.000 mensen mee aan de vragenlijst.

'Nederlanders vinden het belangrijk om hun mening te geven, juist nu de verkiezingen er aan komen. Ook de vele publiciteit rond de uitkomsten van vorig jaar heeft geholpen om mensen enthousiast te maken de vragenlijst in te vullen. Wij zijn, samen met de andere initiatiefnemers van 21minuten.nl, erg blij met deze mijlpaal en het signaal dat het geeft over de betrokkenheid van Nederlanders,' zegt Wiebe Draijer, Office Manager van McKinsey&Company in Nederland.

Net als in 2005 krijgen alle Nederlanders weer de kans om hun mening te geven over de toekomst van de Nederlandse economie en maatschappij. Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld de AOW, het versoepelen van het ontslagrecht, de hypotheekrenteaftrek, en selectie aan de poort bij universiteiten. De resultaten van het onderzoek worden begin november, voor de start van de verkiezingsdebatten, bekendgemaakt.

21minuten.nl is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van McKinsey&Company, Planet Internet, NRC Handelsblad, AD, MSN, FHV BBDO en wordt ondersteund door Porter Novelli, RTL Nederland, SBS Broadcasting,de STER, Ebay NL en Marktplaats.


---