GM vindt de auto opnieuw uit: Sequel is een betere, schonere, petroleumvrije
oplossing
(9/26/2006)
General Motors kondigde een rijklare versie aan van de technologisch
meest geavanceerde auto die ooit werd gebouwd: de Sequel, GM's
oplossing voor een schoner, petroleumvrij voertuig dat in vrijwel alle
opzichten beter is dan de huidige auto.
Larry Burns, GM Vice President, Research & Development and Strategic
Planning, merkt op: "General Motors bewijst dat geavanceerde
technologie de auto uit het milieudebat kan halen en onze
afhankelijkheid van petroleum kan verkleinen. De Sequel illustreert
duidelijk dat onze toekomstvisie op de auto realistisch en
verdedigbaar is.â
De Sequel debuteerde in 2005 op de internationale autotentoonstelling
in Detroit. Als eerste voertuig ter wereld integreert hij met succes
een aandrijfsysteem met brandstofcel en waterstof en een brede reeks
geavanceerde technologieën zoals elektronische stuur- en remsystemen,
wielnaafmotoren, lithium-ionbatterijen en een ultralichte aluminium
structuur. Hij rijdt op zuivere waterstof die volgens hernieuwbare
processen wordt geproduceerd en stoot alleen waterdamp uit.
Burns vervolgt: "De Sequel verandert het DNA van de moderne auto's
fundamenteel... de interne verbrandingsmotor, petroleum en de
mechanische systemen maken ruim baan voor brandstofcelaandrijving,
waterstof en elektrische systemen. Met de Sequel ontwierp GM een
realistisch voertuig waarover de klanten opgetogen zullen zijn en dat
op lange termijn het pad zal effenen voor duurzame mobiliteit."
Vergeleken met andere brandstofcelvoertuigen biedt de Chevrolet Sequel
een ongeëvenaarde actieradius van meer dan 480 kilometer tussen twee
tankbeurten, en bovendien levendige acceleraties: van 0 tot 100 km/u
in 10 seconden. De Sequel biedt daarnaast alle kenmerken die men van
een luxueuze crossover-SUV voor vijf inzittenden kan verwachten,
inclusief een indrukwekkend design, een ruim interieur, een volledig
aluminium carrosserie en een structuur die ontworpen is om aan alle
huidige veiligheidsnormen voor motorvoertuigen te voldoen. Hij heeft
een laag, skateboardachtig chassis dat de belangrijkste componenten
van zijn aandrijflijn, remsysteem en ophanging herbergt.
"De Sequel is in vrijwel alle opzichten beter â sneller,
zelfverzekerder, beter hanteerbaar, makkelijker te bouwen,
stijlvoller, veiliger en milieuvriendelijker aangezien hij alleen
waterdamp uitstoot", aldus Burns.
Andere voordelen zijn:
* ongeëvenaarde controle op sneeuw en ijs, of op oneffen terrein;
* 70 procent meer trekkracht voor uitstekende acceleraties;
* kortere remafstanden;
* communicatie mogelijk met andere voertuigen over de verkeersdrukte
of de staat van de weg;
Burns licht toe: "Vier jaar geleden daagde onze Chairman en CEO Rick
Wagoner ons uit om de auto opnieuw te bedenken. Met de Sequel hebben
wij die uitdaging tot een goed einde gebracht. De auto is opnieuw
uitgevonden; het resultaat is bovendien zeer realistisch. Wij hebben
een nieuw DNA voor voertuigen ontwikkeld dat levensvatbaar is voor de
toekomst."
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai