Persbericht
Veilig Verkeer Nederland trapt af met nieuwe campagne
Huizen,
Veilig Verkeer Nederland heeft vanavond haar aftrap van haar nieuwe
campagne, Veilig uit Veilig thuis, gehouden in de Heineken Music Hall in
Amsterdam. De campagne werd bekend gemaakt aan de vrijwilligers en donateurs
van Veilig Verkeer Nederland tijdens een feestelijke concert avond. Het doel
van de campagne is om mensen bewuster te maken van een veiliger verkeer voor
iedereen, met speciale aandacht voor de kwetsbare groepen, zoals kinderen en
ouderen.
Om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken heeft Veilig
Verkeer Nederland ervoor gekozen om meer entertainment in te zetten.
Als hype naar de campagne toe heeft Veilig Verkeer Nederland een
Guerrilla actie met BN'ers opgezet. Zo heeft deze week iedere dag een
andere BN'er een verkeersbord geplaatst en zijn of haar bezorgdheid
over het verkeer uitgesproken. Aan deze actie werkten onder andere
Marco Borsato en Quinty Trustfull mee.
Speciaal voor kinderen is Veilig Verkeer Nederland een samenwerking
aangegaan met het best bekeken studioprogramma voor kinderen, Jetix
Max. In het kinderprogramma zal op een leuke en bijzondere wijze
aandacht zijn voor Veilig Verkeer. Op 1 oktober zal de eerste
uitzending van het nieuwe seizoen van Jetix Max te zien zijn.
Vanavond gaat de nieuwe website van Veilig Verkeer Nederland online.
Alle bezoekers worden hier geïnformeerd via streaming media en veel
entertainment. Zo vind je er allerlei filmpjes over voorlichting en
educatie. En speciaal voor de kinderen een compleet nieuwe game.
Vanaf 1 september heet het voormalig 3VO, weer Veilig Verkeer
Nederland. Veilig Verkeer Nederland heeft gekozen voor de
naamsverandering omdat deze naam voor een ieder helder en duidelijk is
en exact weergeeft waar Veilig Verkeer Nederland voor staat. Alle
vrijwilligers, sponsors en donateurs weten nu precies waar hun steun
naartoe gaat.
3
VO - Verenigde Verkeers Veiligheids Organisatie