Ingezonden persbericht


26 sept.

Innovatie in Marketing

Of uw bedrijf nu actief is in B2B of in B2C, of het gaat om FMCG of om duurzame productie-middelen, een grote organisatie of een MKB-bedrijf, altijd is er de druk om de markt steeds beter te bedienen. Dit vereist een constant zoeken naar vernieuwing en waardecreatie voor de klant.

Vier sprekers nemen ons mee naar de kern waar PIM voor staat: Innovatie.

Vanaf 18:00 uur is er koffie en thee . Om 18:30 uur beginnen we met het programma:

Opening door Hans Molenaar, Voorzitter PIM.
Mémé Bartels (algemeen directeur Science & Strategy) gaat in op businessmodel-innovatie. Zij laat zien dat succesvol innoveren een combinatie is van het leveren van superieure waarde en het realiseren van lage kosten. Daarbij komt naar voren dat de meest succesvolle organisaties een fundamenteel ander businessmodel hebben gekozen dan hun concurrenten. Een drietal voorbeelden uit de retail, de zorg, en de bouw- en installatiesector zullen de revue passeren. Peter Oosterling, partner in Bedrijven Innovatiegroep De Raadsheren, presenteert een aanpak voor het vinden en ontwikkelen van ideeën. Hij behandelt de stappen voor een gericht creatief denk en werkproces en licht de denkrichtingen toe aan de hand van praktijkvoorbeelden. Pauze: met soep en broodjes.
Felix Janszen, Directeur Inpaqt en deeltijd hoogleraar Erasmus Rotterdam, bespreekt en demonstreert methoden voor creatie en evaluatie van stakeholder waarden ( economisch, psychologisch, sociaal of biologisch). Hij maakt bovendien duidelijk dat bijna alle innovatieve ideeën vele opties bevatten, die, wanneer je ze boven water kunt halen, je in staat stellen extra waarden met het project te creeren. Ook Muziekschool Amsterdam is druk met innovatie. Via de ontwikkeling van nieuw aanbod gericht op nieuwe doelgroepen is de wijziging van haar business model in gang gezet. Jantien Westerveld, locatiedirecteur van Muziekschool Amsterdam Centrum/Oost, zal toelichten hoe Muziekschool Amsterdam haar businessmodel-innovatieproces doorloopt en zal laten zien dat innovatie in de culturele sector niet veel verschilt van innovatie in commerciële sectoren.

Studenten van de Hogeschool Utrecht zullen in de pauze en na afloop van de lezingen hun onderzoek naar innovaties in E-marketing in een 4-tal posterpresentaties over e-mailmarketing, webvertising, websiteoptimalisatie en one-to-one-marketing aan ons toelichten

Zoals gebruikelijk sluiten wij af met een borrel.

Schrijf in via onze website: www.pimonline.nl.

We zijn te gast bij Atos Consulting in Utrecht.
Graag tot ziens op dinsdag 26 september om 18:00 in Utrecht!


---

PR PIM
Drs. P. Verhaagen
M. 06-54 300 588
T. 035-602 67 58