GS willen verbrede marketing en promotie
26 Sep 2006
Gedeputeerde Staten willen jaarlijks 1 miljoen euro beschikbaar
stellen voor een brede marketing en promotiecampagne in Drenthe en
300.000 euro voor de uitvoering. Daarnaast willen GS dat de campagne
vanaf januari 2007 door een onafhankelijke marketingorganisatie wordt
uitgevoerd. Binnen de betrokken werkvelden werken, wonen, recreatie en
toerisme bestaat draagvlak voor de campagne. GS geven hiermee
uitvoering aan de Statenmotie.
Een goede marketing en promotiecampagne zal een bijdrage leveren aan
de economische vitaliteit en daarmee aan de werkgelegenheid en de
bestedingen in Drenthe. Promotie van Drenthe geeft een positieve
uitwerking op zowel het totaalbeeld van Drenthe, als voor de
ontwikkeling van programma's en projecten in de sectoren werken,
wonen, recreatie en toerisme.
Bovenstaande punten zullen door een nieuwe, onafhankelijke organisatie
worden uitgewerkt in een marketingcommunicatiestrategie. Via een
gerichte, eigentijdse aanpak zullen de naamsbekendheid, merkbekendheid
en bekendheid van de kwaliteiten van de provincie Drenthe verhoogd
worden.
Merkconcept
Het merkconcept staat voor ontwikkelingsgerichtheid en verandering.
Uitgangspunten binnen het merkconcept zijn de bestaande waarden van
Drenthe: oerkracht, landschappelijke en cultuurhistorische
karakteristieken en de leefkwaliteit. Door vernieuwing kan Drenthe
deze waarden toekomstkracht en economische vitaliteit geven, waarbij
de uniciteit blijft behouden en ze met haar tijd mee kan gaan.
Doelstelling van de campagne is het algehele imago van Drenthe een
impuls geven. Ook zullen de Drenten nog meer geïnspireerd en
gestimuleerd moeten worden om tot vernieuwing over te gaan. Tot slot
moet de groei binnen de sectoren gerealiseerd worden.
Provincie Drenthe