Grote internationale creatieve ondernemers spreken ..........
Cross media week foundation
Grote internationale creatieve ondernemers spreken tijdens Cross Media Week eind september
in Amsterdam
AMSTERDAM, June 15 /PRNewswire/ --
- Sprekers van Pixar, Endemol, Talpa, craigslist, MySpace, FremantleMedia en Second
Life prominent aanwezig op PICNIC '06
De Cross Media Week Foundation presenteert vandaag het programma en de deelnemers van
PICNIC '06, de officiële naam van de Cross Media Week. PICNIC
'06 is Amsterdam's nieuwe jaarlijkse evenement gericht op creatieve toepassingen binnen
cross media content en -technologie, speciaal op het gebied van entertainment en
communicatie. PICNIC '06 vindt plaats van 26 tot 30 september in de Westergasfabriek, de
culturele locatie bij uitstek.
Sprekers
Onder de sprekers bevindt zich de absolute top van creatieve ondernemers, zoals John
de Mol, mede-oprichter van Endemol en oprichter van Talpa, Craig Newmark, oprichter van
craigslist, Philip Rosedale, oprichter van Linden Lab/Second Life, Jamie Kantrowitz,
Senior VP Marketing Europe bij MySpace en Michael B. Johnson, Moving Picture Group Lead
bij Pixar.
Bas Verhart, een van de oprichters van PICNIC 06: "Nederland loopt in Europa voorop
wat betreft design, advertising, multimedia, gaming en architectuur. We zijn daarom blij
dat we hier een dergelijk evenement kunnen organiseren waar creatief talent kan
netwerken, partnerships kan aangaan en van gedachten kan wisselen met veteranen uit het
vak."
Een van de keynote sprekers, Michael B. Johnson van Pixar, zegt: "Ik zie er naar uit
om te spreken op PICNIC '06 over het belang van het samenwerken als één
creatief team. We hebben hard gewerkt om dit te bereiken binnen Pixar. We noemen het de
kunst van teamsport en je ziet de resultaten terug in de reeks hitfilms die wij hebben
geproduceerd als 'Cars', 'The Incredibles',
'Finding Nemo', 'Toy Story 2' en 'A Bug's Life'. Ik denk dat PICNIC '06 een dynamische
culturele uitwisseling zal zijn, waar ik mijn ervaringen kan delen en meer kan leren over
wat er op creatief vlak gebeurt in Europa."
Programma
PICNIC '06 bestaat uit verschillende presentaties waarbij content wordt geleverd via
TV, internet, mobiele telefoon, gaming, virtual reality en muziekdiensten.
Vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en de overheid bespreken de belangrijkste trends
op het gebied van media, kunst en wetenschap. Aanwezigen krijgen verder de kans
innovatieve content, formats en communicatiekanalen te zien en nieuwe mogelijkheden
verder te ontwikkelen. Via networking picnics, interactieve plenaire discussies, content
showcases, demonstraties en een uitgebreid aanbod van workshops komen aanwezigen in
aanraking met de nieuwste ontwikkelingen op multimedia gebied.
Kijk voor het complete aanbod en programma op www.crossmediaweek.org
Partners
Overheid en bedrijfsleven
PICNIC '06 wordt ondersteund door de gemeente Amsterdam en het Ministerie van
Economische Zaken. Vanuit het bedrijfsleven wordt PICNIC '06 ondersteund door MTV
Networks, KPN, UPC, KPMG, KLM World Directories, Heineken, Lost Boys, Sanoma Uitgevers en
ilse media. Deze partners zullen aanwezig zijn met presentaties op het gebied van content
en technologie, activiteiten organiseren, en bijdragen aan event marketing en
promotie-activiteiten.
Dienstenpartners
Verschillende Nederlandse creatieve bedrijven leveren diensten met betrekking tot
planning, marketing en PR. Hieronder bevinden zich bedrijven als Amsterdam partners,
artmiks, KesselsKramer, Media Republic, nomadic / nomadic, Unit Creative Management
Amsterdam, Viadesk, de Waag Sociëteit, Web Power, de Westergasfabriek en Whizpr.
Evenement partners
De volgende platforms en non-profit organisaties zullen tijdens PICNIC
'06 hun eigen evenementen organiseren: Berkely Cybersalon, het Europees Archief, het
Europese Centrum voor Journalistiek, Immovator Cross Media Network, Mediagilde,
Mediamatic, Syntens, het Virtual Institute for Research into Media Culture Amsterdam
(VIRMA), Virtueel Platform, de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten, en de Waag
Sociëteit.
Over PICNIC '06 Cross Media Week - www.crossmediaweek.org
PICNIC '06 Cross Media Week is het nieuwe jaarlijkse evenement van Amsterdam gericht
op creativiteit in cross media content en technologie, speciaal op het gebied van
entertainment en communicatie.
PICNIC '06 is een initiatief van de Cross Media Week Foundation. Deze stichting is
opgericht door Bas Verhart en Marleen Stikker, en heeft als doel om creatieve
professionals van over de gehele wereld bijeen te brengen in Amsterdam. Dit met als doel
om nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan, nieuwe mogelijkheden te creëren, en
internationale netwerken tot stand te brengen
Er is een beperkt aantal perskaarten beschikbaar voor PICNIC '06.