openBC wordt XING
Nieuwe naam en nieuw design worden gelanceerd in vierde kwartaal
Hamburg, 25 september 2006 - Europa's grootste networking-platform, openBC, ondergaat de komende maanden een complete gedaanteverwisseling, inclusief een nieuwe merknaam, een nieuw design en een nieuwe - nòg gebruiksvriendelijker - grafische interface. Het bedrijf Open Business Club GmbH zal z'n openBC-platform dan aanbieden onder de nieuwe naam XING. Hiermee wordt een nieuwe fase ingeluid in de voortdurende internationale groei en bloei van deze community. Tegelijkertijd helpt het nieuwe design de leden om simpeler en intuïtiever over 't platform te navigeren.
"Met een wereldwijd ledenbestand dat wordt bediend in 16 talen, hebben we een nieuwe naam nodig die in verscheidene culturen betekenis draagt," aldus Lars Hinrichs, oprichter en CEO. "XING voldoet aan deze vereiste; zo wordt XING bijvoorbeeld in China als 'doen we!' en 'ontmoetingen' begrepen".
Onbeperkt internationaal zakendoen
"Het huidige online network is razendsnel uitgegroeid tot veel meer dan een 'Business Club' alleen: ondernemers en zakenlieden maken weliswaar nog steeds een zeer waardevol deel uit van ons netwerk, maar inmiddels heeft zich ook een breed spectrum van professionals uit alle industrieën en disciplines op de site aangemeld; bijvoorbeeld vakmensen uit de wetenschappelijke wereld en uit de creatieve industrie." "Zakenmensen en professionals van over de hele wereld zoeken naar nieuwe mogelijkheden om succesvoller te opereren. Het onderhouden van vertrouwde relaties - lokaal, nationaal en/of grensoverschrijdend - is de kern van hun succes. De geavanceerde functionaliteiten en de meertaligheid van het XING-platform helpen de leden om zulke relaties nog krachtiger te maken. En met de nieuwe naam en het nieuwe design proberen we dit vermogen verder te maximaliseren."
Aanhoudende groei
Het ledenaantal is sinds de oprichting in 2003 voortdurend gegroeid. Het online network brengt nu wereldwijd al meer dan 1,5 miljoen leden met elkaar in contact, en faciliteert zodoende al tientallen miljoenen member-to-member-connecties, kris-kras over de hele wereld.
Meer dan visueel
"De belangrijkste overweging bij het introduceren van een nieuw design was het verder optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid," stelt Hinrichs. "De openBC-site wordt systematisch gereorganiseerd en de inhoud geconsolideerd, zodat gebruikers intuïtiever kunnen navigeren op het XING-platform. Deze 'vereenvoudiging' is gekoppeld aan een fris uiterlijk met nieuwe kleuren. We boren ook nieuwe mogelijkheden aan, bijvoorbeeld door micro-formats te ondersteunen. Dit vergroot de voorsprong die we hebben op het overgrote merendeel van onze concurrenten."
"De nieuwe slogan "XING - Powering Relationships" weerspiegelt onze ambitie om te blijven innoveren, en voortdurend geavanceerde technologieën en diensten te introduceren. "Ons primaire doel is het bieden van een 'business-class experience' aan onze leden, met diensten waarmee ze nog sneller, efficiënter en effectiever hun vak kunnen uitoefenen," aldus Hinrichs.
Nieuw logo voor open communicatie
De exponentiële capaciteit voor het ontdekken van nieuwe mensen en nieuwe kansen met behulp van XING wordt uitgedrukt in het nieuwe XING-logo, dat ook staat voor open communicatie, ware innovatie en een kosmopolitische visie. Het samenzijn van verschillende culturen op het platform wordt in het nieuwe logo weerspiegeld met convergerende elementen in verschillende kleuren, die uit verschillende richtingen samenkomen.
De evolutie naar het nieuwe XING-merk en het nieuwe XING-platform zal aan het eind van het jaar voltooid zijn. U kunt een eerste indruk opdoen op
Over XING
XING maakt uw relatienetwerk tot een altijd actief onderdeel van uw zakenleven. XING is veel meer dan alleen maar een bestand met zakenrelaties; het biedt z'n leden de mogelijkheid om andere vakmensen, kansen en voordelen te ontdekken. Door middel van z'n unieke zoek- en match-machine, en dankzij geacheveerd contact-management. De nieuwe benadering van 'professional services' van Open Business Club GmbH heeft ertoe geleid, dat het door Business 2.0/CNN Money onlangs werd vermeld in de lijst van "the world's hottest Web 2.0 startups", en dat het door Red Herring werd opgevoerd in "Europe's Top 100".
Opgericht in augustus 2003, omvat het wereldwijde netwerk van Open Business Club GmbH nu meer dan 1,5 miljoen leden, afkomstig uit alle branches en sectoren, die wereldwijd onderling vele tientallen miljoenen member-to-member-connecties onderhouden, ondersteund in 16 systeemtalen. De community entameert bovendien ook "real world" leden-meetings, die tot nu toe al in 4000 steden over de hele wereld werden georganiseerd. Open Business Club GmbH wordt gemanaged en onderhouden door een internationaal team, met 45 mensen uit 17 landen. Het bedrijf is gevestigd in Hamburg (hoofdkantoor), Zürich en Beijing.
XING. Powering Relationships.
For additional information: Open Business Club GmbH Chief Communication Officer
Please visit also: