Automobilist gewaarschuwd voor betalingsachterstand
Edr credit services
PERSBERICHT
Automobilist gewaarschuwd voor betalingsachterstand
Confronterende campagne EDR Credit Services
Den Haag, 25 september 2006 - Het hebben van schulden en het niet aflossen hiervan is een
groot probleem in Nederland. Het is echter niet aan de buitenkant te zien wie er wel of
geen zogenaamde wanbetaler is. Dit geeft niet alleen voor het bedrijfsleven de nodige
moeilijkheden, maar ook de consument is hier de dupe van. Vaak gebeurt het nog dat door
gebrekkige registratie consumenten te moeilijk een financiering rond krijgen terwijl zij
makkelijk aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen en ook geen eigenschappen van een
slechte betaler vertonen. Aan de andere kant krijgen mensen die al in de schulden zitten
en problemen ondervinden met het voldoen aan de verplichtingen die dit met zich
meebrengt, vaak toch nog een lening. Met alle gevolgen van dien. Niet alleen consumenten,
maar ook ondernemers maken zich schuldig aan wanbetaling. Om Nederland bewuster te maken
van deze problematiek start EDR Credit Services vandaag een nieuwe confronterende
campagne.
De komende maanden hangen langs verschillende drukke snelwegen in de Randstad een aantal
grote opvallende billboards. Automobilisten worden met hun neus op de feiten gedrukt dat
aan iemands gezicht niet te zien is wie een wanbetaler is. Naast deze bewustwording wil
EDR ook bereiken dat men leert dat niet alleen het niet betalen van rekeningen problemen
met zich mee brengt, maar ook het te laat betalen veel schade toebrengt aan het
bedrijfsleven en de Nederlandse economie. Daarom, zo stelt EDR, is het belangrijk dat er
een registratie moet plaatsvinden van wanbetalers van zowel bedrijven als consumenten,
omdat daarmee voor zowel de reeds in betalingsproblemen verkerende schuldenaar als voor
de schuldeiser veel problemen kunnen worden voorkomen.
De billboardcampagne wordt ondersteund door een omvangrijke direct mail actie.
Ondernemingen in de omgeving van de billboards krijgen gratis een informatiepakket om
meer inzicht te krijgen in hoe het beste met de schuldenproblematiek om te gaan. Naast de
tips in het informatiepakket staat ook een team van adviseurs klaar om de ondernemer
telefonisch of persoonlijk bij te staan.
'Belangrijk is het taboe dat schulden dienen te worden geregistreerd ter voorkoming van
nog meer schade doorbroken wordt en de maatschappij zich bewust wordt dat dit jaarlijks
veel geld kost', zegt Robin Bodaan, Directeur van EDR Credit Services. 'Wij hebben zelf
een zeer complete database waarin we niet alleen de schulden, maar vooral ook het
betalingsgedrag van zowel consumenten als bedrijven bijhouden. Op deze manier kunnen wij
een goede inschatting maken of een potentiële klant kredietwaardig is. Ook de
consument kunnen we met onze database helpen beter met zijn betalingen om te gaan en hem
leren welke handelingen belangrijk zijn om in aanmerking te komen voor een krediet.'
Voor de foto's op de billboards zijn aansprekende en herkenbare mensen uit elke
bevolkingsgroep gebruikt. Jong, oud, zakelijk of sportief, want aan de buitenkant is niet
te zien of zij wel of geen wanbetaler zijn. Wanbetalers komen in alle bevolkingsgroepen
voor.
EDR Credit Services
EDR Credit Services is een full service credit management organisatie en marktleider in
het leveren van consumenteninformatie. EDR Credit Services levert als enige in Nederland
krediet- en verhaalsinformatie op over zowel consumenten als bedrijven. In elke fase van
het debiteurenproces - van acceptatie tot en met incasseren - heeft EDR Credit Services
innovatieve en hoogwaardige oplossingen ontwikkeld om kredietrisico's te beheersen en te
reduceren. Voor meer informatie bezoekt u www.edrcreditservices.nl