Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 25 september 2006

|Interne communicatie bij verandering |ISBN 90 14 080654                    |
|                                     |                                     |
|van middelen- naar interventiedenken |                                     |
Met het verschijnen de herziene editie van "Interne communicatie bij verandering" heeft de communicatieprofessional een gedegen instrumentarium in handen om zijn bijdrage te leveren aan succesvolle veranderingsprocessen.

Vraag tijdens een evaluatie een verandermanager naar de belangrijkste factor voor het slagen van een veranderingsproces en hij zegt: interne communicatie. Jammer genoeg blijkt diezelfde verandermanager bij aanvang van het veranderingsproces de rol van communicatie te onderschatten. Interne communicatie verdient dus extra aandacht als integraal aspect van het veranderproces. Om van medewerkers input te krijgen voor de veranderingen en om hen te helpen begrijpen waarom en hoe de verandering plaats vindt; het zogenaamde betekenis geven. Het ultieme recept voor communicatie rond veranderingen bestaat niet. Dit boek beschrijft vijf verschillend gekleurde brillen op veranderen, oorspronkelijk ontwikkeld door de Caluwé & Vermaak. Voor iedere bril gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies.

Dit boek geeft handreikingen. Het beschrijft de rol van communicatie per fase en geeft een overzicht van diverse overlegvormen, face-to-face communicatiemogelijkheden en een scala aan communicatiemiddelen. Ook komen nieuwe media, zoals blogs en podcasts aan bod. In deze nieuwe versie zijn recente ervaringen en ideeën verwerkt. Het combineert ervaringen uit de eigen praktijk met kennis uit het communicatie- en HR vak.

Over de vorige druk werd onder meer geschreven:
"Een zeer bruikbaar instrument voor iedereen die met het onderwerp te maken heeft"

J. Spelbos op Managamentboek.nl

"Dit boek is voor drukbezette communicatiemensen een uitkomst"

Nico Jong op logeion.nl

"Een gedegen aanpak van de communicatieproblematiek omtrent veranderingen in organisaties. Waardevol voor veranderingsmanagers."

Ir. K.W. Sijtsma op Bruna.nl

Verkoopinformatie
Interne communicatie bij verandering kost E31,50 en is in elke boekhandel en op Internet verkrijgbaar. Meer informatie op www.communicatieonline.nl/shop.