KPN lanceert mobiel merk voor Turkse gemeenschap in Nederland | | |
| | |KPN lanceert op maandag 25 september onder de naam AY YILDIZ een nieuw merk voor mobiel bellen in Nederland, gericht op de Turkse gemeenschap. AY YILDIZ biedt niet alleen bijzondere tarieven voor bellen naar Turkije met een prepay-kaart, maar ook voor onderling bellen met andere AY YILDIZ klanten in Nederland. Alle communicatiemiddelen worden in het Nederlands en Turks aangeboden. Ook bij de helpdesk kunnen klanten in het Turks of Nederlands te woord gestaan worden. In Nederland wonen 364.000 mensen van Turkse afkomst
Bellen naar Turkije vanuit Nederland kan al vanaf 17 cent per minuut. En AY YILDIZ klanten in Nederland die elkaar onderling bellen, betalen standaard 7 cent per minuut. SMS-berichten kosten 15 cent.
AY YILDIZ zal naast de traditionele verkooppunten als Primafoon en internet ook verkrijgbaar zijn bij specifieke Turkse verkooppunten zoals belhuizen, moskeeën en Turkse winkels, aldus Mehmet Basalan, channelmanager AY YILDIZ.
Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland, legt uit: "met de introductie van AY YILDIZ geeft KPN verder invulling aan zijn multibrand- en segmenteringstrategie. Wij willen namelijk meer op maat gemaakte aanbiedingen ontwikkelen voor specifieke marktsegmenten en daarmee in de behoeftes van specifieke doelgroepen voorzien. AY YILDIZ voorziet in een behoefte van de Turkse gemeenschap, namelijk 'Goedkoop bellen met familie en vrienden'. Zo hebben we al eerder Simyo als het 'no-nonsense' merk geïntroduceerd en Hi als het jongerenmerk bij uitstek".
De introductie van AY YILDIZ in Nederland volgt op eerdere succesvolle introducties van AY YILDIZ door KPN dochters BASE in België (in 2003) en E-Plus in Duitsland (oktober 2005).
Voor meer informatie kunt u tevens terecht op www.AYYILDIZ.nl.
-----------------------
KPN Nieuws
|Datum | |25 september 2006 | |Nummer | |072 |
|Hoort bij KPN | |Nieuws van | |25 september | |2006 | |Nummer | |072 |2 van 1
---- --