Robeco

R O B E C O " T H E I N V E S T M E N T E N G I N E E R S " Robeco "The Investment Engineers"
25 sep 2006

Voortaan wordt op commerciële uitingen Robeco, The Investment Engineers de afzender. Deze zogenaamde branddescriptor staat voor toewijding, consistentie en vakmanschap. Hiermee zegt Robeco dat het internationaal gezien de topkwaliteit op het gebied van kennis en innovatie van vermogenbeheer in huis heeft. Met andere woorden het leveren van superieure resultaten gebaseerd op vooraf afgesproken risico niveaus.

Een krachtig woordmerk en de kleur turquoise zijn de belangrijkste kenmerken van de nieuwe huisstijl van Robeco. Hiermee wordt na meer dan 20 jaar afscheid genomen van het percentage teken en de kleur zalmroze. De huisstijlverandering is de bezegeling van de nieuwe strategische richting die Robeco enkele jaren geleden is ingeslagen.

Het oude logo dateerde uit midden jaren tachtig, toen Robeco's activiteiten voornamelijk in de Nederlandse particuliere markt lagen. Dat is nu heel anders. Robeco is actief in Europa en de Verenigde Staten; het Midden Oosten en Japan wint steeds meer aan belang. De nadruk is van particuliere klanten in de afgelopen jaren naar institutionele klanten en derden-distributeurs verschoven. Naast de traditionele aandelen- en vastrentende fondsen, zijn zogenaamde alternatives als hedgefunds, private equity en gestructureerde beleggingsproducten aan het scala toegevoegd.

De nieuwe door Eden design ontworpen huisstijl, appelleert niet alleen aan de traditionele particuliere klant, maar ook aan de klanten van de internationale financiële wereld.

In Nederland wordt de huisstijl van Younique, het nieuwe serviceconcept van Robeco Direct licht aangepast. Younique van Robeco biedt de Nederlandse particuliere klant de mogelijkheid om volledig van de Robeco expertise gebruik te maken, via individueel toegesneden advies. Aan- en verkoop van en het switchen binnen Robeco fondsen is gratis. De Younique huisstijl gebruikt meer wit en iets andere kleuren, maar geeft aan dat Younique bij de Robeco familie hoort.

Begint oktober gaat een pan-Europese campagne gericht op de institutionele en derdendistributie markt van start. In deze campagne worden Robeco's meest gesofisticeerde producten gepresenteerd.