R O B E C O " T H E I N V E S T M E N T E N G I N E E R S "
Robeco "The Investment Engineers"
25 sep 2006
Voortaan wordt op commerciële uitingen Robeco, The Investment
Engineers de afzender. Deze zogenaamde branddescriptor staat voor
toewijding, consistentie en vakmanschap. Hiermee zegt Robeco dat het
internationaal gezien de topkwaliteit op het gebied van kennis en
innovatie van vermogenbeheer in huis heeft. Met andere woorden het
leveren van superieure resultaten gebaseerd op vooraf afgesproken
risico niveaus.
Een krachtig woordmerk en de kleur turquoise zijn de belangrijkste
kenmerken van de nieuwe huisstijl van Robeco. Hiermee wordt na meer
dan 20 jaar afscheid genomen van het percentage teken en de kleur
zalmroze. De huisstijlverandering is de bezegeling van de nieuwe
strategische richting die Robeco enkele jaren geleden is ingeslagen.
Het oude logo dateerde uit midden jaren tachtig, toen Robeco's
activiteiten voornamelijk in de Nederlandse particuliere markt lagen.
Dat is nu heel anders. Robeco is actief in Europa en de Verenigde
Staten; het Midden Oosten en Japan wint steeds meer aan belang. De
nadruk is van particuliere klanten in de afgelopen jaren naar
institutionele klanten en derden-distributeurs verschoven. Naast de
traditionele aandelen- en vastrentende fondsen, zijn zogenaamde
alternatives als hedgefunds, private equity en gestructureerde
beleggingsproducten aan het scala toegevoegd.
De nieuwe door Eden design ontworpen huisstijl, appelleert niet alleen
aan de traditionele particuliere klant, maar ook aan de klanten van de
internationale financiële wereld.
In Nederland wordt de huisstijl van Younique, het nieuwe
serviceconcept van Robeco Direct licht aangepast. Younique van Robeco
biedt de Nederlandse particuliere klant de mogelijkheid om volledig
van de Robeco expertise gebruik te maken, via individueel toegesneden
advies. Aan- en verkoop van en het switchen binnen Robeco fondsen is
gratis. De Younique huisstijl gebruikt meer wit en iets andere
kleuren, maar geeft aan dat Younique bij de Robeco familie hoort.
Begint oktober gaat een pan-Europese campagne gericht op de
institutionele en derdendistributie markt van start. In deze campagne
worden Robeco's meest gesofisticeerde producten gepresenteerd.