Gemeente Helden

Inwoners kunnen onderzoeksonderwerpen indienen

Helden heeft een nieuwe commissie: de rekenkamercommissie

Op 25 september is de eerste bijeenkomst van de rekenkamercommissie geweest. Iedere gemeente in Nederland is verplicht om deze commissie te hebben.

Een rekenkamercommissie controleert het werk van de raad met als doel om verbeteringen aan te geven. Als de raad een besluit neemt, dan is het belangrijk om daarna het resultaat te peilen: is het doel waarvoor het beleid is bedoeld ook gehaald? Het is belangrijk dat dit gemeten wordt. Besluiten worden immers genomen om de leefkwaliteit in Helden op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen.

Inwoners kunnen vóór 9 november 2006 onderwerpen indienen

De rekenkamercommissie roept de inwoners van Helden op om onderwerpen voor onderzoek aan te leveren. De rekenkamercommissie bepaalt uiteindelijk het onderwerp.

Inwoners kunnen onderwerpen tot uiterlijk 9 november indienen bij de: Griffie van de gemeente Helden, Wilhelminaplein 1, 5981 CC Panningen of via griffie@helden.nl.

Verdere toelichting

De rekenkamercommissie is een onafhankelijk orgaan, met een onafhankelijke voorzitter (mevrouw Nellie Verbugt) en vier raadsleden. De commissie legt verantwoording af aan de raad en stelt jaarlijks een onderzoeksplan op.

De raad stelt de kaders, het college van burgemeester en wethouders voert uit en de raad controleert achteraf of de uitvoering in overeenstemming is met het afgesproken beleid.

23-10-2006 12:19