22 September introductie jeansmerk met MissRegiowinnaar Jelena


MissRegio geeft modellen onder 1m74 opsteker in carrière

ALMELO, 20060915 -- Vrijdag 22 september ligt een nieuw jeansmerk in de winkels, met als gezicht van de reclamecampagne de winnaar van MissRegio 2006, Jelena Petrova. Het nieuwe Fabulous Jeans heeft de winnares van de wedstrijd voor modellen onder de 1 meter 74 hiervoor gecontracteerd. De campagne bestaat uit onder andere posters, advertenties in tijdschriften, en uitgebreide reclamecampagnes. Fabulous is één van de weinige merken die een model van onder de minimum voorgeschreven lengte voor zo'n grote klus heeft gecontracteerd.

De Nijmeegse Jelena (1 meter 72) is kort na het winnen van de finale op 4 maart jongstleden al door Fabulous benaderd. In de afgelopen maanden deed zij behalve met modeshows ook mee aan de promotie van het merk tijdens een handelsmissie in Rusland, die vorige week plaatsvond.

De successen van Jelena zijn precies die waar stichting de Vlinder, organisator van de inmiddels jaarlijkse MissRegioverkiezing voor modellen onder de 1 meter 74, altijd op hoopte. Vijf jaar geleden begon de stichting met haar activiteiten om de modellenwereld te laten zien dat ook deze getalenteerde meiden een goede kans verdienen in het vak. De resultaten van die MissRegioverkiezingen namen in die jaren haast stormachtig toe.

Niet alleen de winnares krijgt tegenwoordig volop werk. Alle finalisten uit de verkiezing hebben het drukker dan ooit.
Zo stond niet alleen Jelena, maar ook de nummer twee, de Almelose Natalie, afgelopen zondag tijdens de American Tukkerday in Vroomshoop centraal. Daarnaast is er werk volop voor alle twintig modellen die aan de finale meededen. Hun komende optreden zal in oktober plaatsvinden.

Inschrijven

"Niet alleen binnen, maar ook buiten de regio's waar de missen vandaan komen hebben ze inmiddels volop werk" glundert één van de organisatoren, Susan Beunk. "We hebben in heel Nederland tijdens en na de finale in de kranten gestaan. En het hield maar niet op!"

Het begon al meteen na de finale, toen de missen zich onmiddellijk konden inschrijven bij een nieuw modellenbureau Zeppmodels.com
Dit modellenbureau opende 1 juni haar deuren en onderscheidt zich vooral in de steun aan de modellen onder de 1.74. Zij krijgen vooral opdrachten voor brochures en reclamecampagnes.
Een veelzijdig promotiebureau geeft de missen bovendien de kans bij evenementen en beurzen geboekt te worden via www.opvallers.nl Van die mogelijkheid wordt door evenementen en bedrijven inmiddels grif gebruik gemaakt.

Argumenten

Waarom kan het nu ineens wel, terwijl voorheen modellen onder de 1 meter 74 het vak zo ongeveer konden vergeten? Cindy Beunk, die naast een deel van de organisatie inmiddels bij veel evenementen waar de missen aanwezig zijn de visagie voor haar rekening neemt, heeft een helder en duidelijk antwoord: "Veel modellenbureaus dachten dat lengte een probleem zou zijn bij het lopen van shows en passen van kleding. Ze wezen modellen die korter waren alleen op hun lengte af zonder te kijken naar het talent. Ik heb daar zelf ook last van gehad. Doordat we MissRegio hebben opgezet en heel actief campagne gingen voeren, kan iedereen zien dat die argumenten niet deugen. En ik ben heel blij dat we zoveel sponsoren vinden die dit standpunt onderschrijven!"

Deze week nog komt de nieuwe website van Missregio online en kunnen modellen kleiner dan 1 meter 74 zich inschrijven om mee te doen met de nieuwe selectierondes voor de verkiezing in 2007.