Trend granaatappel en bloedsinaasappel zet door in Nederland
Friesland foods
Friesland Foods
Western Europe
Yvette van de Meerakker
Maketing Manager Fruit Based Drinks
T +31 (0)318 439 361
22 september 2006
Trend granaatappel en bloedsinaasappel zet door in Nederland
Fruit is hip. Zeker de supergezonde varianten. Niet voor niets dus dat in ons omringende
landen granaatappel en bloedsinaasappel enorm populair zijn. Zo wordt er in
Groot-Brittannië wekelijks 500.000 liter granaatappeldrank gedronken. Om deze trend
in Nederland kracht bij te zetten, breidt CoolBest zijn assortiment uit met een drank van
granaatappel en een sap van bloedsinaasappel.
Granaatappel: historische supervrucht
De granaatappel staat al eeuwen bekend als een supervrucht. Zo werd het sap in de oudheid
door de Egyptenaren beschouwd als levenselixer dat voor onsterfelijkheid zorgde. En
Toetanchamon kreeg granaatappels mee in zijn graf om zijn wedergeboorte te bevorderen.
Granaatappel behoort tot de fruitsoorten met de meeste antioxidanten. Deze stoffen kunnen
schadelijke moleculen, genaamd vrije radicalen, in het lichaam neutraliseren. Hierdoor
hebben deze antioxidanten een positief effect op hart en bloedvaten, cholesterol en het
verouderingsproces.
Alle reden voor CoolBest om de drank van deze supervrucht op de markt te brengen en wel
onder de naam Happy Pomegranate. De drank bevat naast 25 procent granaatappelsap onder
andere het sap van de framboos. De combinatie van zoete framboos met de ongekend gezonde
granaatappel zorgt voor de frisse smaak van Happy Pomegranate.
Bloedsinaasappel: populaire vitaminebom
De bloedsinaasappel is een heuse vitaminebom. De rode variant is razend populair in het
Middellandse-Zeegebied en met name op Sicilië. Daar, op de rijke vulkaangrond, wordt
dan ook de beste kwaliteit bloedsinaasappels geteeld. Deze worden vervolgens voor CoolBest
geperst.
Het bloedsinaasappelsap dat 30 procent meer vitamine C bevat dan regulier sinaasappelsap
draagt de naam Red Orange Sunrise en is steviger van smaak dan het sap van de oranje
variant.
Koninklijke Friesland Foods N.V. is een internationaal opererende onderneming die
natuurlijke, voedzame en hoogwaardige zuivelproducten, vruchtendranken en
ingrediënten ontwikkelt, produceert en vermarkt. Gezondheid, gemak, betrouwbaarheid
en vitaliteit voor de consument staan daarbij centraal. Met name in West- en
Centraal-Europa, West-Afrika en Zuidoost-Azië is Friesland Foods sterk op de
zuivelmarkt vertegenwoordigd. De omzet bedraagt 4,4 miljard euro. Wereldwijd telt
Friesland Foods 16.400 medewerkers. De belangrijkste merken zijn Dutch Lady, Frisian
Flag, Foremost, Friesche Vlag, Milli, NoyNoy, Peak, Bonnet, Rainbow, Completa, Debic,
Frico, Friso, Pöttyös, Dots, Domo, Kievit, Appelsientje, Chocomel,
Cécémel, CoolBest, DubbelFrisss, Extran en Fristi.