Schuitema NV
Persberichten
A A A
Kwartetrage in het land bij C1000
Amersfoort, 22 september 2006 - In de C1000 supermarkten is een ware
kwartetrage losgebarsten. In de eerste twee weken van de actie zijn
verspreid over alle 458 C1000 supermarkten bijna 5 miljoen kwartetten
ingeleverd en dus net zoveel gratis producten meegegeven.
`De C1000 kwartetactie overtreft alle verwachtingen', aldus
Marketingdirecteur R. van de Wal van Schuitema n.v., de organisatie
achter C1000. `Voor de gehele actieperiode hadden we gedacht 12
miljoen kwartetproducten weg te geven. Maar door het gebleken succes
in de eerste twee weken, verwachten we dit aantal ruim te
overschrijden'. Door de lage bestedingsdrempel van vijf euro is de
actie toegankelijk voor alle consumenten en doen er veel klanten mee
aan deze actie. Een gemiddelde consument scoort elke twee weken al
snel zo'n vier gratis producten.
Consumenten zijn in de winkel fanatiek aan het ruilen om een volledig
kwartet te bemachtigen. Kwartetkaartjes sparen en ruilen is een groot
sociaal gebeuren in en rondom de C1000 winkels en wordt dan ook
massaal gedaan. Op internetsites worden de kaartjes zelfs te ruil
aangeboden; `Heb jij voor mij een kaartje met Fa Douche dan heb ik
mijn kwartet compleet, ik heb nog één kaartje van Lipton Ice Tea
over.'
Door het overweldigende enthousiasme bij de consumenten, waren
verschillende winkels voortijdig door hun actievoorraad heen. C1000
heeft daarom direct alternatieve producten aangeboden en slaat extra
actieproducten in voor de resterende actieweken. Naast de gratis
producten kunnen de consumenten door middel van een prijsvraag ook
kans maken op vele aansprekende prijzen zoals een Beertender, Senseo
aluminium, tafelgrill, RVS pannenset en dergelijke.
C1000 bestaat dit jaar 25 jaar. Om dit jubileumjaar met de consumenten
te vieren opende C1000 het jaar met de actie `Er is er één gratis,
hoera!'. En zo is er nu de C1000 kwartetactie. Bij elke vijf euro aan
boodschappen ontvangt de consument een kwartetkaart. Vier dezelfde
kaarten of drie dezelfde en een joker geeft recht op het afgebeelde
product. De actie is gestart op 28 augustus en loopt zes weken door
tot en met zaterdag 7 oktober. De consumenten kunnen de kwartetten van
het laatste actieblok nog tot en met zaterdag 14 oktober verzilveren.
---
Voor nadere informatie:
Schuitema n.v.
Corporate Communicatie
Mw. C. de Bas - van Middelaar
Tel. 033 - 453 33 33
Email: carien.debas@schuitema.nl
www.schuitema.nl