Schuitema NV

Persberichten

A A A

Kwartetrage in het land bij C1000

Amersfoort, 22 september 2006 - In de C1000 supermarkten is een ware kwartetrage losgebarsten. In de eerste twee weken van de actie zijn verspreid over alle 458 C1000 supermarkten bijna 5 miljoen kwartetten ingeleverd en dus net zoveel gratis producten meegegeven.

`De C1000 kwartetactie overtreft alle verwachtingen', aldus Marketingdirecteur R. van de Wal van Schuitema n.v., de organisatie achter C1000. `Voor de gehele actieperiode hadden we gedacht 12 miljoen kwartetproducten weg te geven. Maar door het gebleken succes in de eerste twee weken, verwachten we dit aantal ruim te overschrijden'. Door de lage bestedingsdrempel van vijf euro is de actie toegankelijk voor alle consumenten en doen er veel klanten mee aan deze actie. Een gemiddelde consument scoort elke twee weken al snel zo'n vier gratis producten.

Consumenten zijn in de winkel fanatiek aan het ruilen om een volledig kwartet te bemachtigen. Kwartetkaartjes sparen en ruilen is een groot sociaal gebeuren in en rondom de C1000 winkels en wordt dan ook massaal gedaan. Op internetsites worden de kaartjes zelfs te ruil aangeboden; `Heb jij voor mij een kaartje met Fa Douche dan heb ik mijn kwartet compleet, ik heb nog één kaartje van Lipton Ice Tea over.'

Door het overweldigende enthousiasme bij de consumenten, waren verschillende winkels voortijdig door hun actievoorraad heen. C1000 heeft daarom direct alternatieve producten aangeboden en slaat extra actieproducten in voor de resterende actieweken. Naast de gratis producten kunnen de consumenten door middel van een prijsvraag ook kans maken op vele aansprekende prijzen zoals een Beertender, Senseo aluminium, tafelgrill, RVS pannenset en dergelijke.

C1000 bestaat dit jaar 25 jaar. Om dit jubileumjaar met de consumenten te vieren opende C1000 het jaar met de actie `Er is er één gratis, hoera!'. En zo is er nu de C1000 kwartetactie. Bij elke vijf euro aan boodschappen ontvangt de consument een kwartetkaart. Vier dezelfde kaarten of drie dezelfde en een joker geeft recht op het afgebeelde product. De actie is gestart op 28 augustus en loopt zes weken door tot en met zaterdag 7 oktober. De consumenten kunnen de kwartetten van het laatste actieblok nog tot en met zaterdag 14 oktober verzilveren.


---

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v.

Corporate Communicatie

Mw. C. de Bas - van Middelaar

Tel. 033 - 453 33 33

Email: carien.debas@schuitema.nl

www.schuitema.nl