Volvo op pad met tweedimensionale C30
(9/20/2006)
Volvo Cars Nederland start met een opvallende campagne rond de nieuwe
Volvo C30, onder de noemer âProduct of Free Willâ. Centraal staat het
idee dat ieder voor zich uitmaakt wat hij of zij van de auto vindt.
Volvo dringt niets op. Start van de campagne is een roadshow met een
levensgroot, tweedimensionaal model van de nieuwe compacte Volvo langs
de grote steden.
Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment.
De C30 gaat vooral concurreren met de BMW 1-serie, de Audi A3, de
Volkswagen Golf en de Mini. Primaire doelgroep is dus de jonge
professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe
groep mensen wilde Volvo Cars Nederland de auto al in een vroegtijdig
stadium onder de aandacht te brengen. Omdat de auto pas op 28
september wordt onthuld op de Autosalon van Parijs en begin november
de eerste autoâs in Nederland arriveren, koos men ervoor alvast op pad
te gaan met een tweedimensionaal model van de C30.
Consumenten kunnen zich laten fotograferen bij de C30. Men krijgt de
fotoâs direct mee; de volgende dag zijn de fotoâs online op
www.productoffreewill.nl, inclusief âmail a friendâ optie. De roadshow
zal later dit jaar worden voortgezet met echte autoâs. Voor het zover
is worden de komende weken nog enkele opmerkelijke elementen aan de
campagne toegevoegd. De C30 staat naar verwachting medio december bij
de Volvo-dealers.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai