Launch Campagne Achtergebleven.nl

A en e consultancy b.v.

PERSUITNODIGING
Launch campagne Achtergebleven.nl

Amsterdam, 20 september 2006

Onder de titel 'Achtergebleven.nl' heeft ontwerper Erwin Slegers een project ontwikkeld dat plaats vindt in de openbare ruimte en op internet. Mede-initiatiefnemers zijn Paul Abell en Kenneth Erselina (Abell en Erselina, Atelier Voor Corporate Diversity), Richard Tuhumury (Dialog designers), Marcel Sukel (Bevrijdingspop Haarlem), Eddy Schekman (Cashtoday) en Rahma el Mouden (MAS dienstverleners). Met 'Achtergebleven.nl' willen we het accent leggen op diversiteit als businesscase en niet als social case. De Nederlandse economie heeft om te groeien en te innoveren, veel jonge en intelligente mensen nodig. Om deze mensen te vinden moet je in het buitenland zijn of gebruik maken van de aanwezige nieuwe Nederlanders in onze samenleving. Doel van de campagne is maatschappelijke bewustwording en agendasetting bij politiek en bedrijfsleven. Bizon Media heeft voor deze campagne al 3000 billboards beschikbaar gesteld.

Launch van de Campagne achtergebleven.nl
Vrijdag 22 september 15.00 - 18.00 uur
Lloyd Hotel
Oostelijke Handelskade 34
Amsterdam

Ontwerper Erwin Slegers heeft ruime ervaring met grootschalige projecten in de openbare ruimte. Van zijn hand zijn de projecten 'Waar Rook Is' dat een uitspraak deed over het opkomende rechts-extremisme en gerealiseerd is met steun van Pathé Nederland, en 'Zonder Titel' dat is ontwikkeld als monument voor allen die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn weggevoerd. Dit laatste project maakte gebruik van abri's op de perrons van het Centraal Station van Amsterdam.

Programma:
15.30 uur Welkom door Marcel Sukel, dagvoorzitter
15.35 uur Het hoe en waarom van Achtergebleven.nl Erwin Slegers, bedenker van de campagne
15.45 uur Diversiteit als businesscase door Paul Abell, partner Abell & Erselina, bureau voor diversiteitsvraagstukken
16.00 uur Keynotespeech: 'kwestie van kleur bekennen' door Ferry Houterman, voorzitter MKB Amsterdam en commisaris bij o.a. McDonald's en de RAI
16.15 uur Onthulling campagnebeeld door Erwin Slegers
16.20 uur Borrel

Achtergebleven.nl is ook partner van De Slinger. De Slinger is door Mickey Huibregtsen opgericht en wil een keten zijn van organisaties en individuen die willen bijdragen aan een hechtere samenleving.

Persinformatie:
Marcel Sukel, (020) 531 46 29, (06) 525 05 962 of info@achtergebleven.nl www.achtergebleven.nl

Wij stellen het op prijs als u uw komst vooraf kenbaar maakt.