Launch Campagne Achtergebleven.nl
A en e consultancy b.v.
PERSUITNODIGING
Launch campagne Achtergebleven.nl
Amsterdam, 20 september 2006
Onder de titel 'Achtergebleven.nl' heeft ontwerper Erwin Slegers een project ontwikkeld
dat plaats vindt in de openbare ruimte en op internet. Mede-initiatiefnemers zijn Paul
Abell en Kenneth Erselina (Abell en Erselina, Atelier Voor Corporate Diversity), Richard
Tuhumury (Dialog designers), Marcel Sukel (Bevrijdingspop Haarlem), Eddy Schekman
(Cashtoday) en Rahma el Mouden (MAS dienstverleners). Met 'Achtergebleven.nl' willen we
het accent leggen op diversiteit als businesscase en niet als social case. De Nederlandse
economie heeft om te groeien en te innoveren, veel jonge en intelligente mensen nodig. Om
deze mensen te vinden moet je in het buitenland zijn of gebruik maken van de aanwezige
nieuwe Nederlanders in onze samenleving. Doel van de campagne is maatschappelijke
bewustwording en agendasetting bij politiek en bedrijfsleven. Bizon Media heeft voor deze
campagne al 3000 billboards beschikbaar gesteld.
Launch van de Campagne achtergebleven.nl
Vrijdag 22 september 15.00 - 18.00 uur
Lloyd Hotel
Oostelijke Handelskade 34
Amsterdam
Ontwerper Erwin Slegers heeft ruime ervaring met grootschalige projecten in de openbare
ruimte. Van zijn hand zijn de projecten 'Waar Rook Is' dat een uitspraak deed over het
opkomende rechts-extremisme en gerealiseerd is met steun van Pathé Nederland, en
'Zonder Titel' dat is ontwikkeld als monument voor allen die tijdens de Tweede
Wereldoorlog zijn weggevoerd. Dit laatste project maakte gebruik van abri's op de perrons
van het Centraal Station van Amsterdam.
Programma:
15.30 uur Welkom door Marcel Sukel, dagvoorzitter
15.35 uur Het hoe en waarom van Achtergebleven.nl Erwin
Slegers, bedenker van de campagne
15.45 uur Diversiteit als businesscase door Paul Abell,
partner Abell & Erselina, bureau voor
diversiteitsvraagstukken
16.00 uur Keynotespeech: 'kwestie van kleur bekennen' door Ferry
Houterman, voorzitter MKB Amsterdam en commisaris bij
o.a. McDonald's en de RAI
16.15 uur Onthulling campagnebeeld door Erwin Slegers
16.20 uur Borrel
Achtergebleven.nl is ook partner van De Slinger. De Slinger is door Mickey Huibregtsen
opgericht en wil een keten zijn van organisaties en individuen die willen bijdragen aan
een hechtere samenleving.
Persinformatie:
Marcel Sukel, (020) 531 46 29, (06) 525 05 962 of info@achtergebleven.nl
www.achtergebleven.nl
Wij stellen het op prijs als u uw komst vooraf kenbaar maakt.