Persbericht
FileNet presenteert onderzoek: geïntegreerd BPM is cruciaal voor succesvol behalen van business objectives
Meer dan eenderde van organisaties in Europa blijkt niet in staat de impact van een procesverandering vooraf te meten
Amstelveen, 20 september 2006 - - FileNet Corporation (Nasdaq: FILE), marktleider op het gebied van Enterprise Content en Business Process Management-oplossingen, presenteert de resultaten van een onderzoek naar business performance strategieën binnen Europese organisaties. Het onderzoek, uitgevoerd door het Engelse IT-marketing consultancybureau Vanson Bourne, werd gehouden in de Benelux, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië. Respondenten zijn 150 senior technology managers van grote organisaties.
BPM is het bindmiddel tussen Key Business Objectives en bedrijfsdoelstellingen
Volgens het onderzoek erkent een grote meerderheid van de organisaties (70 procent) de rechtstreekse link tussen het beheer van bedrijfsprocessen en het succes van hun organisatie. Toch heeft 59 procent nog steeds geen volledig geïntegreerde BPM-oplossing geïmplementeerd. Er is een positieve trend te zien in het organisatiebreed inzetten van BPM; bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) zegt dat niets hen ervan weerhoudt BPM binnen de organisatie inzetten. 12 procent heeft plannen om binnen 6 maanden tot 2 jaar BPM te implementeren
Een andere belangrijke bevinding van het onderzoek is dat ongeveer tweederde (63 procent) van de respondenten de mix van content en processen de belangrijkste component van een BPM-systeem vindt. (...) FileNet combines comprehensive, high-performance document imaging with an outstanding document-centric BPM product that supports active content, a well-integrated e-forms product and a visionary records management product in its P8 suite to offer enterprises an exceptionally strong foundation for enterprises looking to address their transactional content app needs." (Source: The Forrester Wave(TM): Content-Centric Applications, Q1 2006)
Procesbeheerders willen meer zeggenschap over hun processen
Opmerkelijk is dat meer dan eenderde van de ondervraagden aangeeft de impact van een procesverandering vooraf niet te kunnen meten. In Europa's grootste economieën, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, is dit bij meer dan de helft het geval (resp. 50 en 53 procent). Hieruit blijkt dus dat grote organisaties in Europa processen veranderen op basis van veronderstellingen, in plaats van daadwerkelijke feiten.
BPM is meer dan een product; het is een manier van zakendoen
In het onderzoek werd gevraagd welke aspecten organisaties beschouwen als cruciale factor in het al dan niet succesvol beheren van de business. De top-vier van kritische performance measurements is: kostenefficiency (67 procent), groei (55 procent), competitiviteit (45 procent) en klantenservice (43 procent). Tevens werd gevraagd aan te geven wat de belangrijkste factoren zijn die druk uitoefenen op organisaties om hun processen te optimaliseren. Hier noemden de respondenten: kostenefficiency (70 procent), groei (48 procent), klantenservice (46 procent) en competitiviteit (45 procent). De sterke correlatie tussen de genoemde performance measurements en factoren die druk uitoefenen op een organisatie, toont aan dat er behoefte bestaat aan efficiënte, geautomatiseerde beheertechnieken.
Echter, slechts 11 procent geeft aan BPM organisatiebreed te hebben ingezet. De rest gebruikt een reeks minder efficiënte en tijdrovende technieken, zoals het handmatig verzamelen van alle informatie (31 procent), gegevens achterhalen uit verschillende systemen (32 procent) of via afzonderlijk BPM-systemen (22 procent). Gebleken is dat degenen die BPM organisatiebreed hebben ingezet aanzienlijk meer tevreden zijn over de real-time beschikbaarheid van gegevens binnen hun belangrijkste parameters.
BPM draait om voordeel voor de klant
Ongeveer 70 procent is het ermee eens dat het effectief beheren van processen bepalend is voor het leveren van optimale klantenservice. Van het totaal heeft 32 procent een BPM-systeem in één keer binnen de organisatie uitgerold. Opvallend is dat slechts 5 procent is gestart met de afdeling klantenservice.
Stephan Van Herck, Senior Vice President FileNet EMEA, zegt: "Business Performance Management is een complex, maar essentieel proces. Het helpt de operationele omgeving van een organisatie te verbeteren. BPM vermindert kosten, doorlooptijden en vertraging en verbetert bovendien de klantenserviceniveaus en responsetijden. Tevens worden de flexibiliteit en effectiviteit van medewerkers verhoogd. Hierdoor is er een grotere winstgevendheid en kunnen zakelijke beslissingen sneller worden genomen. Business Performance Managent gaat over meer doen, met minder."
Over het onderzoek
Vanson Bourne heeft in juli 2006 de meningen gepeild van 150 Europese senior technology managers in de Benelux, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië. Meer informatie over Vanson Bourne:
FileNet BV - Bouwerij 34-36, 1185 XX Amstelveen
Tel.: 020 543 1345, fax: 020 543 1363, internet:
Over FileNet BV
FileNet Corp. is toonaangevend en vernieuwend met oplossingen op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), Business Process Management (BPM) en Compliance. De enterprise software en services van FileNet helpen klanten beter en sneller beslissingen te nemen. Het vereenvoudigen van bedrijfskritische besluitvormingsprocessen zorgt ervoor dat organisaties concurrentievoordeel kunnen behalen. Sinds de oprichting van FileNet in 1982 hebben meer dan 4.300 organisaties, waaronder ruim driekwart van de Fortune 100-bedrijven, FileNet-oplossingen ingezet om 'mission critical' content en processen optimaal te beheren. Meer informatie:
---
Voor redactionele informatie, Executive Summary of interviewmogelijkheden ten aanzien van dit onderzoek: Influx PR - Margienke Smit of Gerline van Wijnen
Tel.: 055 - 366 30 34, e-mail:
(Ref1806)
Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: This release may contain forward-looking statements that involve risks and uncertainties, including statements related to the performance of FileNet's products, and the benefits that may be realized from use of FileNet Records Manager. Words such as "anticipates," "expects," "intends," "plans," "believes," "may," "will" and similar expressions are intended to identify forward-looking statements. Among the important factors that could cause actual results to differ materially from those in the forward-looking statements are possible difficulties encountered in implementing and ensuring organizational adoption of FileNet's products, FileNet's ability to develop, complete, introduce, market, distribute and gain market acceptance for its products and technologies in a timely manner; announcements of technological innovations, new products or product enhancements by FileNet or its competitors; general market conditions; and other factors detailed in the FileNet's filings with the Securities and Exchange Commission, including its recent filings on Forms 10-K and 10-Q.
Note to editors: FileNet and ValueNet are registered trademarks of FileNet Corporation. All other company or product names referenced in this release may be trademarks or registered trademarks of their respective owners.