Persbericht
Meridian Credit Union kiest voor Cartesis Planning Performance Management-oplossing
Canadese kredietverlener verkort de planningscyclus en vergroot nauwkeurigheid, beveiliging en schaalbaarheid
Utrecht, 20 september, 2006 - Cartesis, wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management software, maakt bekend dat Meridian Credit Union Cartesis Planning gaat inzetten.
Het huidige planningsysteem dat gebruikt wordt voor 43 vestigingen, 8 commerciële Business Centers en het hoofdkantoor wordt vervangen door de applicatie van Cartesis. Het verbeterde planningsproces biedt Meridian extra nauwkeurigheid, meer beveiliging, schaalbaarheid, uiterste transparantie en een snellere planningscyclus. Bovendien integreert en beheert de applicatie informatie uit diverse onderdelen van de onderneming, zoals finance, operations en human resources.
"Wij zagen dat het verwerken en distribueren van informatie in Excel veel tijd in beslag nam van ons gekwalificeerd personeel op de financiële afdeling", aldus David Adams, CFO van Meridian Credit Union. "Zij moeten zich eigenlijk bezighouden met het uitvoeren van analyses en het opbouwen van relaties, zodat het personeel meer tijd kan besteden aan het bedienen van onze klanten. Wij denken dat Cartesis Planning dit probleem oplost doordat het planningsproces wordt geautomatiseerd en de distributie beter wordt geregeld. Dit zorgt ervoor dat de financiële afdeling zich weer kan richten op de strategie."
"Meridian integreert alle financiële, operationele en human resource informatie binnen één planningsapplicatie", zegt Crispin Read, CMO van Cartesis. "Dat Meridian voor ons heeft gekozen maakt duidelijk waar onze kracht ligt. Wij zijn sterk in het combineren van informatie vanuit verschillende bronnen, waarbij het mogelijk blijft om een up-to-date overzicht te houden binnen het geïntegreerde datamodel. Wij zijn blij dat we Meridian kunnen toevoegen aan ons klantenbestand."
Wanneer Cartesis Planning is geïmplementeerd zal Meridian een rolling forecast opzetten die tenminste eens in de dertig dagen zal worden geüpdate. Meer dan 100 werknemers en partners gaan de applicatie gebruiken. Zij gaan hiermee planningsgegevens en verantwoordelijkheden delen binnen het totale netwerk. In de toekomst zullen zij ook planningskosten van projecten toevoegen aan deze applicatie.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Cartesis
Cartesis is wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management software met meer dan 1.300 klanten, 600 medewerkers en 200 wereldwijd verspreide consultants. Cartesis is opgericht in 1990 en zorgt voor inzicht, controle en betrouwbaarheid door het samenbrengen van informatie, mensen en processen bij veeleisende multinationals zoals Air France, KLM, Danone, Diageo, Nissan, Arcelor, Rabobank, Frans Maas en Océ. Meer dan 24% van de Fortune Global 100 ondernemingen maakt gebruik van Cartesis' diepgaande financiële expertise en op standaarden gebaseerde technologie voor compliance, financiële consolidatie, management reporting, planning, budgeting en forecasting. Het systeem maakt gebruik van één enkel datamodel en is bestemd voor meerdere geografische en business segmenten. Microsoft, Accenture, Bearing Point, E&Y, KPMG en PWC behoren tot een van de partners van Cartesis. De onderneming heeft klanten in 44 verschillende landen en heeft kantoren in Brussel, Frankfurt, Londen, Norwalk (CT), Parijs, Tokio, Toronto en Utrecht. Kijk voor meer informatie op: www.cartesis.nl.
All cited names and/or trademarks are the property of their respective owners.
Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS PR: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com
Voor meer informatie over Cartesis, kunt u contact opnemen met Annemieke van Baal - Marketing & Communications Manager Benelux: Tel: +31 (0)6 22 361 017
E-mail: avanbaal@cartesis.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com