Online plug & play Narrowcastingplatform


Nieuw platform voorziet franchiseorganisaties van centrale controle en lokale flexibiliteit

AMSTERDAM, 20060919 -- Instore Communication heeft de web-based applicatie message-manager ontwikkeld. Hiermee kan de formulemanager van een franchiseorganisatie overal en op ieder gewenst moment via internet de uitzendingen per lokatie aansturen en controleren. Anytime, anyplace, anywhere !
Tegelijkertijd kan de individuele ondernemer lokaal zijn acties inbrengen en afstemmen op doelgroep en voorraad zonder dat afbreuk wordt gedaan aan huisstijl en centraal beleid.


De message-manager geeft toegang tot een contentbibliotheek waarin allerlei content voorradig is. Deze bibliotheek wordt voortdurend aangevuld met nieuwe productuitingen en acties zoals foto's, video's, visuals en standaard templates met of zonder geluid. Het platform is eenvoudig in gebruik en vormgegeven vanuit het principe `what you see is what you get'. Wanneer de ondernemer geen eigen acties wenst te selecteren wordt automatisch de reguliere uitzending uitgezonden.
Het hoofdkantoor bepaalt de centrale aansturing, waarbij huisstijl- en kwaliteitsbewaking qua content gegarandeerd zijn. Tegelijkertijd kan de individuele ondernemer op lokatie door middel van de message-manager en via de contentbibliotheek zijn eigen acties eenvoudig samenstellen met foto's, video, teksten, etc.
Hiermee voorziet het narrowcastingplatform in de behoefte van franchiseformules aan centrale controle en lokale flexibiliteit.

Het narrowcastingplatform is operationeel van start gegaan bij de franchiseorganisatie FFC uit Zeist. Het narrowcasting traject heeft als doelstelling impulsaankopen te stimuleren. In de vestigingen zijn schermen nabij de kassa geïnstalleerd waardoor de bezoeker gegarandeerd wordt bereikt. De content bestaat uit zowel productadvertenties van de franchiseorganisatie, huisleveranciers en doelgroep-adverteerders. De actuele redactionele items worden aangeleverd door PCM Uitgevers. Het project is vorige week gestart.

Fast Food Concept (FFC)
FFC is de grootste formulebeheerder binnen de fastfood branche van Nederland. Bijna 260 fastfood restaurants zijn reeds aangesloten bij FFC en dit aantal groeit nog steeds.

Instore Communication
Instore Communication opereert als service provider waarbij het retail- en horecalokaties voorziet van digitale schermen die centraal worden beheerd en waar hoogwaardig videomateriaal naar toe wordt uitgezonden via breedband verbinding. Dit videomateriaal wordt gedeeltelijk intern vervaardigd en bestaat uit entertainment, infotainment en advertenties. Instore Communication is een joint venture van Next Media B.V. en RMS Networks Inc.