Generali introduceert haar Personenautoverzekering E-tarief
Generali verzekeringsgroep introduceert voor haar
Personenautoverzekering een speciaal E-tarief. Hiermee zet Generali op
twee manieren een grote stap vooruit. De aanvraag en afhandeling van
de verzekering gebeurt nu ook volledig elektronisch via Meetingpoint.
Door kostenbesparingen kan Generali bovendien een uiterst scherp
tarief aanbieden. Ter introductie geldt tot 1 januari 2007 een extra
provisie van tien euro per afgesloten verzekering.
Elektronische aanvraag en behandeling
De Personenautoverzekering met E-tarief kan uitsluitend via
MeetingPoint worden aangevraagd en wordt volledig elektronisch
behandeld. Generali heeft daartoe een nieuw backofficesysteem voor
haar schadeproducten in gebruik genomen: Level 7 van de in de
financiële branche bekende leverancier CCS. Door de expertise van CCS
binnen de intermediaire markt is Level 7 zeer geschikt voor
ketenintegratie. Generali wil gefaseerd haar complete schadebackoffice
in Level 7 gaan administreren.
Scherp tarief
De volledig elektronische afhandeling via Meetingpoint zorgt voor lage
kosten. Door bovendien een hoge premiedifferentiatie door te voeren
met verfijnde risico-indicatoren kan Generali het E-tarief uiterst
scherp in de markt zetten. De elektronische aanvraag en afhandeling
zorgt daarnaast voor zeer snelle acceptatie: bij standaardaanvragen
volgt direct het bericht. Voor het E-tarief geldt een vaste premie,
kortingen zijn op dit tarief niet mogelijk.
Het huidige Personenautotarief van Generali blijft naast het E-tarief
bestaan. Bestaande polissen blijven ongewijzigd.
Publicatiedatum: 19-09-2006
© Generali verzekeringsgroep 2006
Generali