Ingezonden persbericht
Persbericht 19 september 2006
TradeDoubler lanceert Campaign Network
Rotterdam, 19 september 2006
Online marketingbureau TradeDoubler heeft recentelijk een eigen bannernetwerk gelanceerd. Met
de introductie hiervan kan TradeDoubler nu een 100% advertentieaanbod in de markt zetten.
Affiliate programma's zijn bedoeld voor de lange termijn en de budgetten hiervoor zijn vrijwel altijd
omzetgerelateerd. De campagnes binnen het Campaign Network daarentegen, zijn actiematig
en op de korte termijn gericht. Bovendien is er sprake van niet-omzetgerelateerde
marketingbudgetten.
Via een affiliate programma zijn er tienduizenden websites beschikbaar voor het plaatsen van
advertentiemateriaal. Binnen het Campaign Network kan worden geadverteerd op honderden
websites op basis van diverse channels en / of doelgroepen.
De prijzen variëren van EUR 0,45 tot EUR 1,00 per click en eventueel op basis van CPM, afhankelijk
van de campagnedoelstellingen en doelgroepen.
TradeDoubler vult hiermee een behoefte in die de afgelopen tijd steeds nadrukkelijker is ontstaan
in de markt en bij klanten waarvoor al campagnes zijn uitgevoerd (zoals o.a. Dell, Toshiba, T-
Mobile, Kodak en Center Parcs).
Volgens Jeroen Kramer, directeur TradeDoubler Nederland, wordt met dit totaalaanbod een gat in
de markt opgevuld: "Wilde je vroeger breed adverteren, dan moest je op zijn minst bij drie soorten
partijen inkopen. Een affiliate marketing aanbieder, een CPC-netwerk en één of meerdere CPM
advertentienetwerken. Nu kun je bij één aanbieder terecht".
Op de vraag of TradeDoubler een nieuwe positie krijgt in de markt en een concurrent zal worden
van de gevestigde advertentienetwerken, zegt Kramer: "Wij zijn nu meer een concurrent, vooral
omdat wij nu de gehele markt bedienen".
De campagnes kunnen door adverteerders zowel direct als op de gebruikelijke wijze, namelijk via
het mediabureau, worden ingekocht.
TradeDoubler in het kort
TradeDoubler is Europa's grootste aanbieder van online marketing en advertising oplossingen.
TradeDoubler beheert haar eigen IT platform met een superieur meet- en administratiesysteem,
waarbij performance based advertising (pay per result) het sleutelwoord is. TradeDoubler richt zich
voornamelijk op (inter)nationale A-merken. Tot haar klantenkring behoren o.a. Apple, Dell, KLM,
ING, Centerparcs, Wehkamp, Nokia, TUI, Thomas Cook en eBay.
TradeDoubler is opgericht in 1999 en is sinds november 2005 beursgenoteerd. TradeDoubler is
momenteel actief in 17 Europese landen (HQ in Stockholm) met 300 medewerkers en heeft meer
dan 1075 advertisers (150 in NL) en ruim 107.500 (10.500 in NL) actieve publishers in haar netwerk.
Voor meer informatie over TradeDoubler: www.tradedoubler.com.
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Jeroen Kramer, managing director TradeDoubler BV.
Telefoon: + 31 (0)10 286 39 77
TradeDoubler BV, Marten Meesweg 143, 3068 AV Rotterdam,
Tel+31 (0)10 2863977, Fax +31 (0)10 2099516, www.tradedoubler.com, KvK 20100140
---- --