Ingezonden persbericht
Wereldwijde primeur: Nike lanceert Joint Product eXperience in de Nederlandse Windows Live Messenger
Innovatief project van Nike, Info.nl, Mindshare en MSN
Amsterdam, 19 september 2006 - De eerste Joint Product eXperience (JPX), een nieuwe manier van adverteren in Windows Live Messenger, wordt vandaag door Nike gelanceerd als onderdeel van de multimediale 'Nike Air Max campagne'. Het Joint Product eXperience-concept is gebaseerd op 'samen bekijken, proberen en beleven' en geeft gebruikers van Windows Live Messenger (de opvolger van MSN Messenger) de mogelijkheid om een product van een adverteerder samen te bekijken en te bespreken.
Een JPX is een 'activiteit' die een Windows Live Messenger gebruiker kan starten door zijn of haar gesprekspartner uit te nodigen. De Joint Product eXperience van Nike heeft de vorm van een animatie waarin de Nike Air Max van alle kanten bekeken kan worden, bestuurd door een van de twee gesprekspartners. De ander ziet direct wat er verandert zodat zij steeds over hetzelfde kunnen communiceren.
Michou Malestein, Marketing Manager van Nike Nederland; "Nike staat voor originaliteit en innovatie, en ik denk dat we met deze Joint Product eXperience verrassend voor de dag komen." Dankzij deze JPX kunnen consumenten de nieuwe Air Max schoen samen van alle kanten bekijken en beoordelen. Bovendien kunnen zij hun mening direct kenbaar maken - via de zogenaamde 'Shout out' - aan iedereen die op dat moment aan de JPX deelneemt.
"De veeleisende online consument van nu wil een product online op heel veel manieren kunnen bekijken en dat kunnen delen met anderen zodat een echte beleving ontstaat. Daarnaast biedt de Joint Product eXperience Nike voldoende mogelijkheden om de Air Max te presenteren. Dit was de basis van ons advies. De JPX is de start van online interactie tussen Nike en haar doelgroep. Dit is de rol die wij Internet willen laten spelen in deze multimediale campagne" aldus Wilko Kuipers van mediabureau Mindshare.
Consumenten kunnen de JPX vinden via het menu 'Start een activiteit' en via advertenties in Windows Live Messenger die hen direct leiden naar de JPX. Aan dit innovatieve project werkten mee: Nike, Info.nl (de maker van de animatie van de Nike Air Max), het mediabureau Mindshare en MSN.
MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 465 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 42 markten en 21 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van webdiensten aan consumenten (MSN Hotmail en MSN Search) en digitale marketingoplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.
Windows Live(tm)
Windows Live staat voor een aantal persoonlijke internetdiensten en software, gemaakt om alle contacten en relaties, informatie en zaken die mensen belangrijk vinden op één veilige plaats op Internet samen te brengen. Tevens biedt Windows Live beveiligingsfuncties voor de PC, mobiele apparaten en het web.
MSN en Windows Live zullen als aanvullende diensten naast elkaar beschikbaar zijn. In Nederland zijn Windows Live Messenger, Windows Live Spaces en Windows Live OneCare Scanner sinds deze zomer gratis beschikbaar. Meer informatie over andere nieuwe Windows Live-diensten is te vinden op Windows Live, http://ideas.live.com.