Ingezonden persbericht


Persbericht

Orvis en Alshaya kiezen voor Manhattan Associates' Integrated Planning Solutions

Toonaangevende retailers kiezen voor Planning en Replenishment-oplossingen van Manhattan Associates om supply chain te optimaliseren

UTRECHT - 19 September 2006 - Marktleider op het gebied van supply chain-oplossingen, Manhattan Associates, Inc. (NASDAQ: MANH), heeft twee nieuwe contracten getekend op het gebied van Integrated Planning. M.H. Alshaya Co., een gevestigde retailer in het Midden-Oosten en The Orvis Company, Inc., retailer op het gebied van sportuitrusting en -kleding hebben gekozen voor respectievelijk Manhattan Associates' Financial, Item and Assortment Planning-oplssingen en Advanced Planning and Replenishment-oplossingen.

Alshaya is opgericht in 1890 en heeft meer dan 7.000 werknemers. De retailafdeling is franchiser voor een aantal internationale merken zoals Pearle, Vero Moda, The Body Shop en Foot Locker. Het bedrijf heeft meer dan 1.000 winkels in het Midden-Oosten, met vestigingen in Saudi-Arabië, Koeweit, Oman, Qatar, Libanon en Jordanië. Alshaya heeft ook winkels in Turkije, Rusland en Egypte en heeft plannen uit te breiden naar Oost-Europa.

Met de Financial en Item Planning-modules is Alshaya in staat sales- en inventarisbenodigdheden voor meerdere producten te voorspellen en plannen. Ze geven het bedrijf ook toegang tot gecentraliseerde planningsinformatie om de productiviteit en winstgevendheid te verhogen. Assortment Planning wordt geïntegreerd met Item en Financial Planning voor het opsporen van sales, kwitantiestromen, marges, inventarishoeveelheden en productreeksen van individuele winkels of van een groep retailers.

Deze oplossingen complementeren Manhattan Associates' Warehouse Management-oplossing, die later deze maand live gaat in het 20.000 m2 grote distributiecentrum van Alshaya in Dubai. Financial en Item Planning zal eind 2006 live gaan en Assortment Planning zal volgen in 2007.

"Voordat wij de keuze maakten voor de geavanceerde oplossingen van Manhattan Associates, vertrouwden we op een aantal andere systemen voor onze planning. Deze leidden echter tot onnauwkeurigheden en inefficiëntie", zegt K.R. Narayanan, Business Systems Development Manager bij Alshaya. "Wij moesten al onze data consolideren om er zeker van te zijn dat iedereen toegang had tot dezelfde informatie. We hebben gekozen voor Manhattan Associates vanwege de mondiale aanwezigheid en deskundigheid. Wij zien dit bedrijf als leider in zowel supply chain-planning als -uitvoering.

Sinds de pionierstijd als postbezorger is het organisatiemodel van Orvis drastisch veranderd in dat van een internationale multi-channel retailer met websites, catalogi en een netwerk van meer dan 500 dealers wereldwijd. De behoefte van het bedrijf aan een multi-channel benadering voor supply chain management werd duidelijk toen de strategische behoefte aan expansie en de snelle toename van de online sales beperkt werden door de aanwezige processen en systemen.

"We weten dat Orvis zijn klanten ervaringen van hoge kwaliteit moet bieden met producten die arriveren waar en wanneer de klant dat wil", zegt Mark Holmes, vice president of information services bij Orvis. "De nieuwste hengel ontvangen een dag na opening van het visseizoen, is niet goed genoeg. We moeten operationele voortreffelijkheid bieden om onze hoge standaarden te ondersteunen, zeker nu ons businessmodel steeds complexer wordt."

Manhattan Associates' Advanced Planning en Replenishment-oplossingen stellen Orvis in staat de multi-channel supply chain efficiënt te beheren en helpen het bedrijf de inventarisinvesteringen te optimaliseren en hun inzet voor klantenservice te ondersteunen.

"Wij blijven enthousiast over het aanbieden van zowel Integrated Planning Solutions als Integrated Logistics Solutions en het verzorgen van een unieke multi-channel retailfunctionaliteit", zegt Steve Smith, vice president voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij Manhattan Associates. "Het grootste deel van de retailers opereert in een multi-channel model en wij geloven in ons vermogen deze retailers te helpen bij het bedienen van de eindgebruikers, wat ons onderscheidt in de markt."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Orvis
Voor meer informatie, gaat u naar www.orvis.com.

Over Alhaya
Alshaya's missie is om herkend te worden als retailmarktleider in de Midden-Oosten-regio, werkzaam met internationale franchisemerken van de hoogste standaard. Met een karakter van vertrouwen, samenwerking en best-practice, richt het bedrijf zich op het bouwen en onderhouden van langdurige, professionele en wederzijds winstgevende zakenrelaties. Sinds de oprichting in 1890 is Alshaya een grote speler geworden op verscheidene markten; oorspronkelijk in Saudi-Arabië, Koeweit en recentelijk ook in de rest van het Midden-Oosten, Turkije, Cyprus en Rusland. Het bedrijf heeft inmiddels 7.000 werknemers; hiervan werken er 6.000 binnen de retaildivisie. Kijk voor meer informatie over M.H. Alshaya Co op www.alshaya.com.

Over Manhattan Associates, Inc.
Manhattan Associates is een toonaangevende leverancier van supply chain-oplossingen. De oplossingen voor Supply Chain Planning, Supply Chain Execution, business intelligence en business process platform ondersteuning stellen meer dan 1200 klanten wereldwijd in staat rendabiliteit, performance en concurrentievoordeel te verhogen. Meer informatie op www.manh.com.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS - Global Public Relations: Tel: +31 (0) 40 235 4600 Fax: +31 (0) 40 235 4601 E-mail: maudg@lewispr.com www.lewispr.com

Voor meer informatie over Manhattan Associates kunt u contact opnemen met Jan Heijblom, Sales Manager Central Europe van Manhattan Associates: Tel: +31 (0) 30 214 3056 Fax: +31 (0) 30 214 3099 E-mail: jheijblom@manh.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com