Ingezonden persbericht


Persbericht
18 September 2006

Comfortabel en ontspannen met de internationale trein naar de Franse, Duitse en Zwitserse skipistes

Nieuwe verbinding München met ICE International

Wintersporters kunnen ook deze winter weer rechtstreeks, zonder files, met de internationale tr ein naar diverse wintersportbestemmingen reizen. De meest ontspannen en comfortabele manier om naar de sneeuw te reizen. Zo rijdt Ski-Thalys in het winterseizoen rechtstreeks naar de Franse Alpen en kunnen reizigers dagelijks terecht in de hogesnelheidstrein ICE International en de nachttrein CityNightLine voor bestemmingen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Met Ski-Thalys naar de Franse Alpen
Ski-Thalys rijdt van 23 december 2006 tot en met 17 maart 2007 elke zaterdag vanuit Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam naar Chambéry, Albertville, Moûtiers, Aime-la-Plagne, Landry en Bourg Saint Maurice. Vanaf Moûtiers, Aime-la-Plagne en Bourg Saint Maurice zijn er bustransfers (vanaf 27 retour) naar diverse Franse wintersportgebieden zoals Val Thorens, Courchevel, Méribel, Les Arcs en La Plagne. Tickets voor Ski-Thalys zijn verkrijgbaar vanaf 145 (retourticket Rotterdam-Bourg St Maurice in het laagseizoen). Voor Ski-Thalys is reserveren verplicht.

Met ICE International naar Duitsland en Zwitserland Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland zijn goed bereikbaar met ICE International. Vanuit Amsterdam reizen wintersporters in vier uur naar Frankfurt (6 keer per dag) waar onder meer kan worden overgestapt op een rechtstreekse ICE-verbinding naar Innsbruck. Ook Basel is vanuit Amsterdam dagelijks in minder dan zeven uur rechtstreeks te bereiken met ICE International. In Basel kan worden overgestapt op treinen naar de populairste skigebieden in Zwitserland. Nieuw is de rechtstreekse verbinding per ICE naar München.

Met CityNightLine 's nachts reizen naar Zwitserland en Duitsland Voor reizigers die liever 's nachts reizen is CityNightLine een aantrekkelijk alternatief. Deze nachttrein rijdt dagelijks vanaf Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem naar München, Basel en Zürich waar men 's ochtends arriveert. Van 22 december 2006 tot en met 13 april 2007 rijdt er ook iedere vrijdag een rechtstreekse CityNightLine naar het bekende wintersportgebied rond Garmisch Partenkirchen. In München, Garmisch Partenkirchen, Basel of Zürich kan worden overgestapt op aansluitende dagtreinen naar de wintersportbestemmingen in Oostenrijk, Zwitserland of Italië. In CityNightLine kunnen reizigers kiezen uit slaapstoelen en compartimenten voor één, twee, vier of zes personen.

Prijsinformatie, Tickets en reserveringen
"Veel wintersportgebieden zijn met de trein gemakkelijk te bereiken en dit jaar online beter te boeken dan ooit. Op www.nsinternationaal.nl is veel praktische informatie te vinden over bereikbaarheid en reisschema's van de wintersportbestemmingen" aldus Linda Schulte, Hoofd Marketing. Informatie en boekingen voor Ski- Thalys (nu te boeken), ICE International (te reserveren vanaf 1 november met een voorverkoop van 3 maanden) of CityNightLine (te boeken vanaf 10 oktober met voorverkoop van 180 dagen) via www.nsinternationaal.nl of bij TeleSales NS Internationaal (0900-9296, 0,35 pm)
* * * *

NS Groep N.V., Utrecht Handelsregister Utrecht 30124358

Datum
Pagina 2/1

Noot aan de redactie
Voor meer informatie en beeldmateriaal met hogere resolutie kunt u contact opnemen met NS Persvoorlichting, telefoon: 030-235 70 70
NS Internationaal en NS
NS Internationaal, dochterbedrijf van NS, houdt zich bezig met het grensoverschrijdende reizigersvervoer. In nauwe samenwerking met de buitenlandse spoorwegmaatschappijen brengt NS Internationaal miljoenen zakelijke- en vrijetijdsreizigers naar verschillende bestemmingen in België, Frankrijk, Engeland, Duitsland en Zwitserland.

NS speelt een belangrijke rol in de mobiliteit van Nederland. De onderneming stelt zich ten doel reizigers veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke stations. NS is de grootste reizigersvervoerder op het spoor in Nederland. Hoofddoelstellingen van het beleid zijn: op tijd rijden, informatie verstrekken en service verlenen, bijdragen aan de sociale veiligheid, voldoende vervoerscapaciteit creëren en zorgen voor schone treinen en stations. NS verzorgt in Nederland dagelijks met zo'n 5.000 treinritten het vervoer van bijna 1,1 miljoen reizigers. Daarvoor zijn 2800 rijtuigen met 240.000 zitplaatsen beschikbaar. In Nederland beheert NS 371 stations. In het Verenigd Koninkrijk exploiteert dochterbedrijf NedRailways samen met haar Britse partner Serco twee vervoerconcessies: Mersey Rail rondom Liverpool en Northern Rail in het noorden van Engeland. Bijna 25.000 NS medewerkers verzorgen de dienstverlening aan de klanten.

Het Nederlandse spoorwegnet is niet in handen van NS. Het beheer van de infrastructuur (rails, seinen, bovenleiding, etc.) en de railverkeersleiding zijn taken van ProRail.

De Inspectie Verkeer en Waterstaat ziet toe op de spoorwegveiligheid in Nederland.

---- --