Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe, overzichtelijke website thuiswinkelaar Kleeneze

Super Wonder Zwabber nu nog beter te vinden

Capelle aan den IJssel, 18 september 2006 - De Super Wonder Zwabber, de Drierichtingdruppelslang of een Knijppotje. Allemaal producten waarvan mensen soms niet eens weten dat ze bestaan, maar die ze na het zien ervan graag willen hebben. Die zijn nu nog beter te vinden via de online-catalogus op de nieuwe, overzichtelijke website van thuiswinkelaar Kleeneze: www.kleeneze.nl. Het bedrijf is een van de grootste homeshoppers in Engeland en is sinds 2004 actief in Nederland. In haar eerste jaar in ons land behaalde het bedrijf een omzet van 1,5 miljoen euro.

Kleeneze biedt een breed assortiment huishoudelijke en schoonheidsartikelen. Uit de meest recente verkoopcijfers blijkt dat Nederland massaal gaat voor de herbruikbare ovenfolie , Diamanten nagelkracht, zelfklevende etiketten en verzorgende gelkussentjes voor de voeten. De kracht van Kleeneze is het verkoopconcept waarin persoonlijke levering van de producten via een netwerk van onafhankelijke distributeurs centraal staat. Het concept houdt in dat een distributeur de Kleeneze-catalogus, inclusief bestelformulier, huis-aan-huis aflevert via de brievenbus. Na een paar dagen haalt hij de catalogus weer op, ongeacht of mensen wel of niets hebben besteld. "Juist in het weer ophalen van catalogi zijn we uniek. Daarmee onderscheiden we ons van andere homeshoppers. En het is milieuvriendelijk", aldus William Rollason, CEO van Kleeneze. Als klanten het bestelformulier wel hebben ingevuld, dan plaatst de distributeur de bestellingen bij Kleeneze. Die stuurt de producten naar hem toe en hij levert ze vervolgens weer af bij de klant. De klant betaalt alleen bij aflevering van de bestelling, dus niet van te voren.

Over Kleeneze
Kleeneze is opgericht in 1923. Het is een beursgenoteerd bedrijf dat homeshopping heeft geĂŻntroduceerd in Engeland en daar is uitgegroeid tot marktleider. Ook in Nederland krijgt Kleeneze steeds meer voet aan de grond. Sinds september 2004 is de homeshopper hier actief. De homeshopper wil zich steeds verder ontwikkelen als de Europese catalogus-thuiswinkelspecialist.


Noot voor de redactie,