Gemeente Spijkenisse


Handhavingsprotocol Horeca District De Eilanden

18 september 2006

Terras Havenplein

Openbare bekendmaking van de gemeente Spijkenisse zoals deze verschenen is in de Voorlichtingskrant van maandag 18 september 2006.

Het college van burgemeester en wethouders van Spijkenisse maakt openbaar bekend dat zij op 8 augustus 2006 het Handhavingsprotocol Horeca District De Eilanden als beleidsregel heeft vastgesteld.

Het handhavingsprotocol bevat handhavingsafspraken tussen de politie, het Openbaar Ministerie en de gemeenten op Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee.
Op horecabedrijven zijn tal van regelingen van toepassing, waarvoor gemeenten belast zijn met de bestuursrechtelijke handhaving en de politie met de strafrechtelijke handhaving. Ook andere instanties hebben toezichtsbevoegdheden en handhavingsinstrumenten, zoals de Voedsel- en Warenautoriteit en de Vreemdelingendienst.

De handhavingsinstrumenten en de te nemen maatregelen bij constatering van een overtreding zijn op elkaar afgestemd, om zodoende een voortvarend, adequaat en transparant handhavingsbeleid te kunnen voeren.

Dit past binnen de visie en doelstelling van de gemeente Spijkenisse op basis van de Uitvoeringsnota Handhaving, welke het college op 26 april 2005 heeft vastgesteld.

Het handhavingsprotocol horeca kunt u inzien op www.spijkenisse.nl

Tevens ligt het beleidsdocument met bijbehorende stukken van 19 september 2006 tot en met 24 oktober 2006 voor een ieder ter inzage op het stadhuis bij de afdeling Juridische en Bestuurlijke Zaken, kamer 2.06, Raadhuislaan 106 te Spijkenisse.

Bezoekers dienen zich eerst te melden bij de Informatiebalie in de hal van het stadhuis.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met mevrouw N. Dolk van de afdeling Juridische en Bestuurlijke Zaken, tel: (0181) 696 227.

Het beleidsdocument treedt in werking op 19 september 2006. Bijlagen
Handhavingsprotocol Horeca
Handhavingsprotocol Horeca District De Eilanden (pdf; 365 kB)