Ingezonden persbericht


HD Publishing introduceert Joint Task Force
~ Amsterdamse uitgever brengt eerste game uit samen met Vivendi Games ~

Amsterdam, 15 september 2006 - Vandaag verschijnt de real-time strategy PC game Joint Task Force(TM) ("JTF") in de winkels, het eerste zelfstandig ontwikkelde spel van de Amsterdamse uitgever HD Publishing. Het spel wordt in Nederland gedistribueerd door Vivendi Games onder het alom bekende label Sierra Entertainment.

Het unieke van JTF is dat het spel gebruik maakt van echt bestaande wapens, legereenheden en voertuigen, waarvoor bij de ontwikkeling van het spel licentieovereenkomsten zijn afgesloten met enkele belangrijke fabrikanten van militair materieel.

"Door onze samenwerking met militaire toeleveranciers is Joint Task Force het meest realistische moderne oorlogsspel tot nu toe. We hebben ontzettend veel aandacht besteed aan de details om het zo levensecht mogelijk te maken", vertelt Mike Hornerman, Managing Director bij HD Publishing B.V.

Joint Task Force, ontwikkeld door HD Publishing's studio Most Wanted Entertainment, laat een wereld zien die gemakkelijk werkelijkheid zou kunnen worden: in 2007 hebben de V.S. noch de V.N. de macht om de brandhaarden in de wereld te neutraliseren. Om de globale opkomst van terrorisme en dictators te onderdrukken, hebben de Westerse leiders Joint Task Force in het leven geroepen - een ultramodern en hoogst elitaire militaire eenheid. De speler neemt de controle van JTF op zich om diverse kwade regimes op de wereld te bestrijden.

De beleving van de game wordt vergroot door 3D-graphics, vernietigbare gebouwen en landschappen, veranderende weersomstandigheden en de aanwezigheid van cameraploegen en verslaggevers. Zij oefenen, net als in het echt, invloed uit op de publieke opinie en zorgen er op een negatieve manier voor dat de speler bij volgende missies minder middelen tot zijn beschikking heeft.

Zie voor meer informatie over het spel www.jointtaskforce.com.

(289 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over HD Publishing
HD Publishing is een internationale ontwikkelaar en uitgever van interactieve entertainmentproducten. Zowel HD zelf als zijn productportfolio zijn de afgelopen jaren sterk gegroeid. Naast samenwerkingen met verscheidene vermaarde bedrijven heeft HD zijn positie op de wereldmarkt verstevigd door het uitgeven van zeer populaire computerspellen. HD is in 1993 opgericht in Nederland, en heeft inmiddels een brede reeks aan titels uitgegeven, van Mortyr (1999) tot Nexus: The Jupiter Incident (2004). Het bedrijf richt zich op het leveren van hoogwaardige computerspellen aan consumenten over de hele wereld.

Over Vivendi Games
Vivendi Games (www.vivendigames.com) is een wereldwijde ontwikkelaar, uitgever en distributeur van interactief entertainment op meerdere platforms. Het bedrijf is marktleider op het gebied van massively multiplayer online roleplaying-games (MMORPG's) op basis van abonnement, heeft leidende marktposities op het gebied van PC, console, handheld en mobile games, en is een opkomende speler op de markt voor online-games voor een groot publiek. Tot de belangrijkste studio's en uitgeverijen van Vivendi Games behoren Blizzard Entertainment, gevestigd in Irvine, CA (VS), maker van World of Warcraft®, Diablo®, StarCraft® en Warcraft®, en Sierra Entertainment, gevestigd in Los Angeles, dat bestaat uit onder meer Radical Entertainment, Swordfish Studios, High Moon Studios en Massive Entertainment. Sierra's catalogus bevat titels als Crash Bandicoot®, Spyro The Dragon®, Empire Earth®, SWAT®, Darkwatch(TM), Timeshift(TM), Ground Control® en Leisure Suit Larry®. Vivendi Games is ook de eigenaar van Vivendi Mobile Games, dat games publiceert voor de groeiende mobiele markt, en Sierra Online, dat zich richt op het uitbrengen van online-games voor een groot publiek en distributie voor alle platforms. Vivendi Games onderhoudt strategische betrekkingen met marktleiders in de entertainmentindustrie, waaronder Universal Music Group, NBC Universal, Twentieth Century Fox en Ludlum Entertainment. Het bedrijf heeft wereldwijd 16 kantoren en is commercieel actief in meer dan 75 landen.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ilona de Bok of Robert van Dongen van LEWIS PR: Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Fax: +31 (0) 40 235 46 01
Email: vivendi@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com

PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2005
The Sunday Times - Top 100 best small companies to work for, 2005 The Holmes Report - Best consultancy to work for, 2004 Financial Times - Top 20 best places to work, 2004 PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US - Fastest climbing technology agency, 2004