Ingezonden persbericht


Embargo tot 14 september 2006 10.00 uur.


1.350 nieuwe pleeggezinnen na start campagne

De wervingscampagne 'Wij zoeken nog een hart met wat ruimte' van Pleegzorg Nederland is tot nu toe succesvol. Het 1.350-ste nieuwe pleeggezin is een half jaar na de start van de campagne ingeschreven. Deze nieuwe pleegouders, Els en Klaas Pakvis, worden donderdag 14 september 2006 officieel verwelkomt als nieuw pleeggezin.

De kersverse pleegmoeder Els Pakvis kende pleegouders uit haar omgeving: "De campagne was voor ons het laatste zetje dat wij nodig hadden om ons aan te melden. De slogan raakte ons. Na een gedegen voorbereidingsprogramma zijn we nu klaar om aan de slag te gaan als pleegouders. "

De familie Pakvis wordt speciaal in het zonnetje gezet door de heer drs. Buddenberg, regiobestuurder jeugdzorg in Haaglanden, waar het pleeggezin woont. De heer Venus directeur van Jeugdformaat, de organisatie voor jeugdhulpverlening in Haaglanden, biedt het gezin een welkomstcadeau aan.

De wervingscampagne startte in maart 2006. In een half jaar tijd zijn al 4.600 informatiepakketten opgevraagd (evenveel als in heel 2005). De doelstelling van Pleegzorg Nederland is om 2.500 nieuwe pleeggezinnen te werven in 2006.

Met de campagne 'Wij zoeken nog een hart met wat ruimte', vraagt Pleegzorg Nederland op onconventionele wijze aandacht voor het tekort aan pleegouders. Er worden advertenties geplaatst op locaties waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten, zoals het advertentiebord in de supermarkt, via kleine advertenties in regionale en landelijke kranten en banners op internetsites. Het gaat dan om fictieve, ontroerende portretjes van kinderen die op zoek zijn naar een 'hart met wat ruimte'. Zoals een vader of moeder die voor het slapengaan een verhaaltje vertelt, een moeder om mee te winkelen of een vader om mee te spelen.

Meer informatie over pleegzorg kunt u vinden via www.pleegzorg.nl. Belangstellenden kunnen ook het gratis informatienummer bellen: (0800) 0223432.



Ingezonden persbericht