Nederlandse Vereniging van Banken

Amsterdam, 14 september 2006

Bekendheid overstapservice tenminste 74 %

In een recente perspublicatie wordt gesuggereerd dat het Nederlandse publiek onbekend zou zijn met de Overstapservice van banken. De Nederlandse Vereniging van Banken wijst erop dat dit onjuist is. Uit onderzoek blijkt dat in de doelgroep die wil wisselen van bank, bijna 3 op de 4 Nederlanders (74 %) bekend is met het bestaan van de Overstapservice. Verder wordt de Overstapservice erg goed gewaardeerd: negen op de tien gebruikers zou de service aanbevelen bij vrienden, familie, kennissen en collegas.

De NVB wijst erop dat de Overstapservice via alle distributiekanalen van banken wordt gepromoot: op het scherm bij de geldautomaat, in printcampagnes, in mailings, e-mail nieuwsbrieven en op de websites van de deelnemende banken. Daarnaast onderhoudt de NVB een algemene website op www.overstapservice.nl en wordt regelmatig in verschillende media aandacht besteed aan de Overstapservice.

Uiteraard kan het altijd beter: de NVB verwelkomt dan ook alle aandacht die door media en belangengroeperingen aan de Overstapservice wordt geschonken. En ons advies aan de klant die ontevreden is over zijn bank: Gebruik de Overstapservice!


---