Ingezonden persbericht
Seminar 2 en 3 uit het drieluik : Verschuiving in medialand
Utrecht - De ontwikkelingen in medialand gaan razendsnel en dit heeft een enorme impact op de reclameactiviteiten. Nieuwe media hebben een grote invloed op het kijk- en luistergedrag van de consument en de marketeer zal hierop adequaat moeten reageren.
Media Plaza in Utrecht organiseert in oktober de laatste 2 seminars van het drieluik 'Verschuiving in medialand'. Tijdens het seminar IPTV worden de eerste ervaringen met internet- en interactieve televisie gepresenteerd. Het seminar User Generated Content laat zien hoe de grote mediaspelers en adverteerders om gaan met dit fenomeen.
18 oktober - IPTV : de eerste resulaten
Internettelevisie is een geheel nieuwe vorm van televisiekijken die nieuwe kansen biedt voor interactie met de kijker. Door themakanalen en gepersonaliseerde 'video on demand' wordt het voor de marketeer mogelijk om hun doelgroepen optimaal te bereiken. Al deze interactieve mogelijkheden hebben een flinke impact op de marketingwereld en ongetwijfeld op de huidige inzet van tv-reclamebudgetten. Wat zijn de trends in het veranderende medialandschap? Waar staan we nu met IPTV? Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen en welke nieuwe toepassingen worden al succesvol ingezet ? Kijk voor een uitgebreid programma op www.mediaplaza.nl/seminar/IPTV2
31 oktober - User Generated Content
User Generated Content (UGC) bestaat o.a.uit weblogs, video- en audiobestanden en andere vormen van digitale creatie die door consumenten wordt gemaakt. De eindgebruikers krijgen veel meer invloed: zij bepalen tenslotte de inhoud. Hoe kun je dit als marketeer beïnvloeden en zo de branding en merkbeleving versterken? Dit seminar geeft antwoord op de volgende vragen: Wat is UGC? Wat zijn de interactieve mogelijkheden van UGC en hoe kun je het toepassen in de marketingmix. Verder worden er een aantal praktijkcases gepresenteerd van bedrijven die UGC al succesvol toepassen. Voor meer informatie kijk op www.mediaplaza.nl/ugc
Media Plaza
Media Plaza is sinds 1997 het dynamische innovatie en ICT kennisplatform van Nederland met als doelstelling: innovatie met behulp van ICT stimuleren. Dit doen we op de vakgebieden Informatietechnologie, Marketing, Beveiliging, Human Resource en Overheid.
Voor meer informatie over Media Plaza en de verschillende activiteiten www.mediaplaza.nl
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht