Ingezonden persbericht
RightNow 8 helpt bedrijven optimale beleving aan klanten te bieden
RightNow Technologies introduceert on-demand-bedrijfsoplossing voor sales, marketing en service
Bunnik, 12 september 2006 - RightNow Technologies, Inc. (Nasdaq: RNOW), introduceert RightNow 8, de nieuwe verbeterde serie bedrijfsoplossingen voor sales, marketing en service. Met RightNow 8 kunnen bedrijven elk contactmoment dat klanten hebben met hun producten, mensen en processen consistent optimaliseren en de verwachtingen van de klant overtreffen. RightNow 8 is beschikbaar vanaf december 2006.
De manier waarop klanten het contact met bedrijven ervaren kan het meest onderscheidende concurrentievoordeel opleveren. En hoewel veel bedrijven aanzienlijke investeringen in Customer Relationship Management-software (CRM) hebben gedaan, zijn verhalen over ondermaatse service helaas nog steeds aan de orde van de dag. Traditionele CRM-oplossingen hebben deze problemen niet kunnen oplossen, omdat ze zich vaak richten op het stroomlijnen van interne processen, in plaats van op de aspecten die bepalend zijn voor de kwaliteit van klantervaringen.
RightNow 8 is ontwikkeld om in te spelen op de behoeften van veeleisende, wereldwijd actieve organisaties: makkelijk in gebruik, snel te installeren en eenvoudig aan te passen en te beheren. De oplossing richt zich direct op verbetering van de klantbeleving door altijd en overal de op dat moment relevante informatie beschikbaar te stellen.
De nieuwe features van RightNow 8-producten zijn:
* Customer Experience Designer: Dit is een gebruiksvriendelijke grafische 'workflow engine'. Hiermee kunnen bedrijven vanuit klantperspectief processen - variërend van sales-, marketing- en klantenserviceactiviteiten - ontwerpen, leveren en aanpassen. Gebruikers kunnen door klanten gestarte processen, zoals productregistratie of het volgen van retourzendingen, in kaart brengen. Zo zijn klanten verzekerd van perfecte ervaringen wanneer ze met verschillende bedrijfsafdelingen te maken hebben. De Customer Experience Designer bevat kant-en-klare templates om de installatie te versnellen en te vereenvoudigen. Bovendien kunnen gebruikers processen eenvoudig en snel aanpassen aan veranderende klantverwachtingen en marktomstandigheden.
* RightNow Feedback: Hiermee kunnen organisaties de feedback van klanten via alle contactmogelijkheden meten en vastleggen, en direct reageren op de feedback. Bedrijven hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid klantcommentaar op producten door te geven aan ontwerpteams. Zij kunnen op hun beurt klanten benaderen om meer informatie te krijgen en zonodig de feedback meenemen in toekomstige ontwerpen. Bedrijven kunnen ook meegeleverde templates gebruiken om de klanttevredenheid te meten en te verbeteren. Ook is het mogelijk om meer inzicht in de eigen medewerkers te krijgen.
* RightNow Analytics: Hiertoe behoren het Report Design Center, een gebruiksvriendelijke drag-and-drop-tool waarmee gebruikers gegevens kunnen ordenen en presenteren in tabellen, grafieken en andere vormen. Het is mogelijk verschillende rapporten te combineren in aanpasbare dashboards en homepages, waardoor informatie direct te gebruiken is bij de volgende klantinteracties. 'Historical trending' is een andere nieuwe functie. Hiermee kunnen bedrijven informatie verzamelen, analyseren en vergelijken met gegevens uit het verleden. De vergelijkingen zijn gebaseerd op historische gegevens over verkoopkanalen, de prospect-klantconversie, klanttevredenheid en andere informatie.
* Workspace Designer: Deze drag-and-drop schermontwerp-software biedt gebruikers de mogelijkheid hun desktop aan te passen aan de belangrijkste bedrijfsprocessen. Dit kan door velden, tabs en interne analyserende taken te veranderen, te verwijderen of toe te voegen. Workspace Designer bevat vaststaande op functie gebaseerde profielen voor klantenservice-, sales- en marketingmedewerkers op alle niveaus. Deze profielen hebben ook vooraf geconfigureerde werkomgevingen met relevante dashboards en homepages. Bovendien kunnen gebruikers analytische gegevens gebaseerd op rollen toevoegen, waardoor iedereen altijd en overal over de juiste informatie beschikt.
* Meegeleverde verticale oplossingen: RightNow 8 is beschikbaar in verschillende versies voor aparte omgevingen, zoals business-to-business, business-to-consumer- en overheidsomgevingen. Deze oplossingen zijn eenvoudig te installeren doordat ze uitgerust zijn met industriespecifieke best practices, processen en workflows, profielen en rollen, terminologie, schermlay-out, homepages en dashboards. In de loop van 2007 introduceert RightNow bovendien nog aanvullende verticale oplossingen.
* Enterprise On Demand Architecture: RightNow 8 is speciaal ontworpen voor bedrijfskritische omgevingen. De producten zijn snel, gebruiksvriendelijk en uitvoerig te configureren. Met de nieuwe Smart Client-technologie combineert RightNow 8 de flexibiliteit en het gebruiksgemak van webgebaseerde toegang, met de volledige functionaliteit van traditionele client-software. E-mail, agenda, taken en contacten van Microsoft Outlook zijn allemaal voor handen in de intuïtieve RightNow-interface. Zo kunnen werknemers binnen RightNow hun standaard desktop-tools gebruiken.
"Wanneer klanten bij elk contact een uitstekende ervaring met een bedrijf hebben, dan heeft dat bedrijf een niet te onderschatten concurrentievoordeel. Er valt immers zoveel te kiezen in onze huidige economie, dat klanten gemakkelijk overstappen naar de concurrent wanneer ze zich slecht behandeld voelen", zegt Greg Gianforte, President en CEO van RightNow. "Organisaties moeten daarom meer dan ooit luisteren naar hun klanten, deze feedback verzamelen en op basis hiervan direct reageren. RightNow 8 helpt bedrijven hun concurrenten, die het belang van kwalitatieve klantervaringen niet inzien, voorbij te streven. Geen enkele andere on-demand-leverancier voorziet grote organisaties van dergelijke omvangrijke informatie, flexibiliteit en prestaties."
Over RightNow Technologies
RightNow (Nasdaq: RNOW), opgericht in 1997, ontwikkelt en levert toonaangevende Customer Experience -oplossingen die veel verder gaan dan traditionele CRM. Deze CE-oplossingen zijn er volledig op gericht om klanten het contact met bedrijven en organisaties zo optimaal mogelijk te laten ervaren. Customer Experience bepaalt steeds vaker het succes van bedrijven, nu consistente, goede klantenservice en aangenaam contact met klanten in toenemende mate onderscheidend vermogen oplevert. Inmiddels vertrouwen ruim 1.700 bedrijven wereldwijd op RightNow, waaronder Black & Decker, British Airways, Belgacom Skynet, KPN, Nike, Nikon en Vodafone.