Ingezonden persbericht


Richard de Jong nieuwe Creative Director van Bookmark Medeoprichter en voormalig creatief directeur van Qi maakt overstap naar Naarden

Met ingang van 1 oktober 2006 zal Richard de Jong de creatieve leiding krijgen bij het - aan Isobar gelinkte - interactieve marketingbureau Bookmark uit Naarden. De Jong zal deel uitmaken van het Bookmark-management als Creative Director.

Richard de Jong was eind 1997 één van de vier oprichters van het interactieve bureau Qi. Tot begin van dit jaar bleef De Jong verbonden als Qi als creatief eindverantwoordelijke. Na negen succesvolle en prijswinnende jaren bij Qi, besloot De Jong op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Gedurende deze zoektocht werkte hij de afgelopen maanden als freelance art director voor diverse interactieve bureaus. Na een uitgebreide oriëntatie verkoos De Jong om de nieuwe creatief leider van Bookmark te worden.

Richard de Jong: "Bookmark is al bijna 10 jaar actief in de interactieve markt en hoort mijns inziens zonder twijfel tot de selecte groep van toonaangevende interactieve bureaus in Nederland. De indrukwekkende klantenlijst, met onder andere Grolsch, Cadillac, HUMMER, Disney en Philips, bestaat uit accounts waar elke creatief wel graag voor zou willen werken. Daarnaast werkt Bookmark binnen het Isobar netwerk nauw samen met interactieve bureaus die in Europa de absolute top vormen op creatief gebied, zoals farfar uit Zweden en glue uit de UK. Om samen te werken met deze creatieven lijkt me bijzonder inspirerend."

Managing Director Brian Hirman: "Wij zijn bijzonder blij met de komst van Richard. Met zijn gigantische ervaring en staat van dienst, verstevigt hij enerzijds het fundament van onze creatieve unit en is hij anderzijds een welkome aanvulling op ons management team."

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Disney, Grolsch, Philips en Videoland. Bookmark maakt onderdeel uit van het wereldwijde full service digital marketing netwerk Isobar. Vertegenwoordigd met 54 kantoren in maar liefst 32 landen, is Isobar het grootste interactieve bureaunetwerk ter wereld.