Marokkaanse ster moet stralen
Trendy maroc star
PERSBERICHT
Amsterdam, 11 september 2006
Marokkaanse ster moet stralen
Landelijke campagne Trendy Maroc Star
Vandaag valt het startschot voor de landelijke campagne Trendy Maroc Star in NL. De
campagne heeft als doel een mentaliteitsverandering teweeg te brengen bij de Marokkaanse
gemeenschap in Nederland.
Met Trendy Maroc Star in NL wil initiatiefnemer Abkader Chrifi Marokkaanse Nederlanders
een krachtige impuls geven voor het ontwikkelen van een nieuwe, sterke identiteit. Sinds
de politieke en sociaal-maatschappelijke verhoudingen in de westerse wereld op scherp
zijn komen te staan, is de Marokkaanse gemeenschap volgens Chrifi in de greep van
negativiteit, angst en onzekerheid. 'Het wordt tijd dat de Marokkanen in Nederland, en
Marokkaanse jongeren in het bijzonder, weer durven te geloven in onze maatschappij',
aldus Chrifi.
Kernwaarden
Uitgangspunt van de campagne is de overtuiging dat mensen in staat zijn hun eigen zaken te
regelen op basis van zelfbewustzijn, vertrouwen, vastberadenheid, passie en trots.
Verschillende activiteiten, zoals workshops en trainingen, worden ingezet om Marokkanen
deze vijf kernwaarden bij te brengen. De vijfpuntige ster van de Marokkaanse vlag, waar
veel Marokkanen zich mee verbonden voelen, staat symbool voor de kernwaarden van de
campagne.
Mensen bereiken
Het campagneteam wil op verschillende manieren haar doelgroep bereiken. Zo is een aantal
bekende en minder bekende Marokkaanse Nederlanders bereid om als succesambassadeur op te
treden. Daarnaast wordt de website www.trendy-maroc-star.nl gelanceerd en een dvd met de
vijf kernwaarden gepresenteerd. Ook kunnen jongeren en professionals trainingen volgen.
Verder komt het succeshandboek Het geheim van de Trendy Maroc Star in NL (opnieuw) uit.
Succeshandboek
Initiatiefnemer van Trendy Maroc Star in NL is Abkader Chrifi, auteur van het
succeshandboek Het succes ligt op straat. In het boek, dat in 2004 verscheen,
introduceert Chrifi de vijf kernwaarden op basis waarvan Europese Marokkanen een
succesvol bestaan kunnen opbouwen. Speciaal voor de campagne verschijnt er een tweede
herdruk onder de titel Het geheim van de Trendy Maroc Star in NL.
Maatschappelijke binding
De campagne vloeit voort uit het programma Breed initiatief voor maatschappelijke binding
van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
EINDE PERSBERICHT