Ingezonden persbericht
Gluren bij Ibis Amsterdam Airport
Schiphol, 11 september 2006 - Vanaf vandaag kan iedereen door de muren van Ibis Amsterdam Airport naar binnen kijken. Het hotel heeft namelijk op de zijgevel van het pand een tweetal doeken van 5 bij 8,5 meter bevestigd waarop te zien is wat zich in de hotelkamers afspeelt.
Iedereen kan zo een kijkje nemen in 6 Ibis-hotelkamers met bijbehorende badkamers, op drie verschillende verdiepingen. Het lijkt net of de kijker door het raam naar binnen gluurt. De kamers zijn op ware grootte afgebeeld en in elke kamer doet zich een verschillende situatie voor.
Het doek op de gevel van Ibis Amsterdam Airport is bedoeld als aandachttrekker en duidelijk zichtbaar vanaf de belangrijke toegangswegen rond Schiphol. Het doek blijft hangen tot het einde van dit jaar.
Accor informatie
Met 168.000 medewerkers in 100 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste organisaties op het gebied van zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger bijna 40 jaar expertise in de volgende segmenten:
- hotels: meer dan 4.000 hotels met 475.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6 en Red Roof Inn in de Verenigde Staten) en de daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals reisbureaus, restaurants (LenÔtre) en casino's;
- services aan zakelijke instellingen: dagelijks maken 21 miljoen mensen in 35 landen gebruik van een breed scala aan diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, kostenbeheer, incentive/events) die door Accor opgezet en beheerd worden.
Accor is in Nederland vertegenwoordigd met 1 Sofitel Demeure (Hotel The Grand Amsterdam), 4 Sofitels, 2 Dorint Novotels, 7 Novotels, 23 Mercure Hotels, 11 Ibis Hotels, 1 Etap Hotel en 3 Formule I Hotels. In Nederland behoort ook Accor Corporate Services tot de groep Accor.