( BW)(MASTERCARD) MasterCard onderzoek wijst uit dat consumenten luxe
beloningen willen bij dagelijkse boodschappen; consumenten kiezen
ervoor zichzelf te belonen in plaats van hun naasten of goede doelen
Redactie Business
WATERLOO, België--(BUSINESS WIRE)--7 september 2006--Volgens een
nieuw onderzoek door MasterCard Worldwide wil driekwart (73%) van de
consumenten een creditcard die beloningen oplevert en bijna de helft
(48%) geeft toe dat ze de beloningspunten voor zichzelf zouden
besteden. Dat betekent dat het aantal mensen die eerder zichzelf
belonen bijna twee maal zo hoog is als het aantal mensen die de
beloningen aan goede doelen of aan een milieu-organisatie zouden geven
(25%) en meer dan twee maal zo groot als het aantal mensen dat ze zou
besteden aan familie en vrienden (20%).
Het onderzoek onder 1400 creditcardhouders werd uitgevoerd in het
VK, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland en Polen in juli en
augustus 2006 namens MasterCard door KRC Research, om de houding van
de klanten vast te stellen op het gebied van co-branding, vóór
MasterCard's zevende jaarlijkse Affinity and Co-branding Conference,
te houden in Valencia, Spanje, op 7 en 8 september.
De bevindingen geven ook een groeiende voorkeur aan voor luxe
beloningen; de respondenten willen zichzelf trakteren op kortingen op
city breaks (33%), gratis bioscoop- theater- of concertkaartjes (26%),
gratis verblijf in een kuuroord (25%) of een speciale opknapbeurt voor
hun huis of tuin(24%).
Er is echter nog steeds een grote vraag naar financiële incentives
bij traditionele retailers waar consumenten dagelijks gebruik van
maken. 65% van de deelnemers aan het onderzoek willen een creditcard
die korting geeft op de prijs van de aankoop die ze op dat moment doen
en 57% wil een contante beloning in de vorm van een percentage van wat
ze aan het eind van het jaar hebben uitgegeven. Supermarkten (41%) en
benzine (31%) zijn de commerciële sectoren waaruit de consumenten het
liefst beloond worden.
De bevindingen suggereren dat beloningen op maat de sleutel vormen
tot groeiende voorkeur van de klanten voor co-branded creditcards. Zes
op de tien respondenten (59%) zei dat ze geïnteresseerd zouden zijn in
een creditcard die flexibele voordelen biedt, waardoor ze de manier
waarop ze beloningspunten gebruiken zo vaak ze willen kunnen
veranderen.
Aan de vooravond van de conferentie zei Frederic Conrads, Head of
Cobranding, MasterCard Europe:
"Ons onderzoek suggereert dat consumenten een zeer pragmatische
benadering hebben van beloningen op hun creditcard. Ze willen de
flexibiliteit om te switchen tussen alledaagse zaken zoals korting op
benzine en een pleziertje af en toe, zoals een city break met korting.
Een kaart waarmee ze kunnen kiezen wat ze willen wanneer ze dat willen
staat waarschijnlijk bovenaan hun verlanglijstje."
Wat zegt uw creditcard over u?
Uit het onderzoek bleek dat eenderde van de Europese consumenten
aangetrokken wordt door een creditcard die koopkracht en prestige
geeft (34%), wat het populairst is onder Italianen (55%). Eenderde wil
hun kaart graag gekoppeld hebben aan een sterk retailmerk dat hun
persoonlijke interesses weerspiegelt (32%) en daarin zijn de Polen het
meest geïnteresseerd (39%).
Een kwart van de consumenten zou aangetrokken worden door een in
het oog springend ontwerp op de kaart (24%), waarbij geldt dat de
Polen dit het meest willen (37%). Ook een kwart wil een creditcard die
ze zelf kunnen ontwerpen (26%), waarbij geldt dat het daarbij vooral
gaat om Italianen (34%).
Na supermarkten en benzine willen de consumenten in de commerciële
sector het liefst een co-branded kaart op het gebied van reizen (24%)
en mode (23%). De Italianen willen vaak een kaart die geassocieerd is
met reizen (33%), de Duitsers zien het liefst een koppeling met mode
(32%) en de Fransen hebben voorkeur voor een kaart die gerelateerd is
aan een supermarkt (53%) of een merk benzine (41%).
Creditcardhouders in de leeftijd van 18-24 willen vaker een
co-branded kaart op modegebied dan degenen die ouder zijn dan 25,
terwijl kaarthouders in de leeftijdsgroep 35-44 het liefst een
supermarktkaart willen, wat misschien de prioriteiten weergeeft van
jonge gezinnen.
Conrads zei:
"Merkidentiteit is een belangrijk punt voor de consumenten van
vandaag, dus is het geen verrassing dat mensen willen dat de kaart in
hun portefeuille hun belangen en aspiraties weerspiegelt. Het is
waarschijnlijker dat consumenten een kaart gebruiken waar ze een
emotionele connectie mee hebben, of die nu gekoppeld is aan een luxe
merk of hun favoriete voetbalclub, vooral als die kaart beloningen
biedt die helpen bij het aanhouden of bereiken van een speciale
leefstijl."
Over MasterCard Worldwide
MasterCard Worldwide brengt de mondiale handel vooruit door het
leveren van een cruciale economische koppeling tussen financiële
instellingen, bedrijven, kaarthouders en handelaars wereldwijd. Als
franchiser, verwerker en adviseur ontwikkelt MasterCard
betalingsoplossingen en brengt die op de markt, verwerkt bijna 14
miljard betalingen per jaar en biedt brancheleidende analyse- en
adviesdiensten aan financiële instellingen en aan handelaars. Via de
verschillende merken, waaronder MasterCard(R), Maestro(R) en
Cirrus(R), bedient MasterCard Worldwide consumenten en bedrijven in
meer dan 210 landen en grondgebieden. Ga voor meer informatie naar
www.mastercardworldwide.com.
--30--MD/ny*
CONTACT: MasterCard Worldwide
Doyel Maitra, +44 207 067 0416
dmaitra@webershandwick.com
of
Scott Bowers, +44 207 067 0418
sbowers@webershandwick.com