KPN en Tele2-Versatel geven digitale televisiemarkt nieuwe impuls | | |
|Distributieovereenkomst laat méér fans genieten | | |van Eredivisie voetbal | |KPN en Tele2-Versatel maken vandaag bekend dat zij een distributieovereenkomst hebben gesloten op het gebied van digitale televisie. Met deze overeenkomst geven beide bedrijven het digitale televisiekijken in Nederland een extra stimulans.
Op basis van deze distributieovereenkomst gaat Tele2-Versatel een televisieproduct onder eigen merknaam aanbieden via het netwerk van Digitenne. Daarnaast maakt Tele2-Versatel gebruik van het Digitenne netwerk en het netwerk van Mine (interactieve televisie van KPN) voor distributie van haar voetbalgerelateerde betaalzenders. Tevens kunnen klanten van Mine en Digitennne van KPN, als gevolg van deze overeenkomst, voortaan ook Eredivisiezenders van Tele2 ontvangen.
Met KPN als nieuwe distributiepartner wordt het potentiële bereik van Tele2 TV en het voetbalproduct vergroot. Voor de ruim 230.000 digitale televisieklanten van KPN komt hiermee nog meer voetbalcontent beschikbaar. Beide partijen hebben zich dan ook ten doel gesteld om live Eredivisievoetbal nog verder te promoten bij deze nieuwe groep voetbalfans.
"Ik ben erg verheugd dat KPN haar Digitenne en Mine klanten de mogelijkheid kan geven om te kijken naar Live wedstrijden van de Eredivisie. Dit is een prachtige aanvulling op de clubkanalen met PSV, AJAX en Feyenoord die we eerder dit jaar hebben gelanceerd" aldus Ludolf Rasterhoff, Directeur Televisie en Media van KPN.
"Tele2 lanceerde in maart al Tele2 TV, interactieve televisie waarbij de kijker bepaalt wat er op zijn televisie komt", verklaart Günther Vogelpoel, Directeur consumentenmarkt van Tele2. "Deze overeenkomst versterkt onze marktpositie, omdat wij nu een laagdrempelig alternatief voor kabeltelevisie gaan aanbieden. Tegelijkertijd zorgen we er voor dat het Live Eredivisievoetbal van Tele2-Versatel voor een veel breder publiek beschikbaar is."
"Wij zijn positief over de nieuwe samenwerking en de toegenomen beschikbaarheid van live Eredivisie voetbal voor de voetbalfans", aldus Alex Tielbeke, directeur van de Eredivisie C.V. "We gaan ervan uit dat de samenwerking zich verdraagt met het bestaande contract, wat we de komende dagen hopelijk kunnen vaststellen."
Over KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie-, internet- en televisiediensten in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Nederland, Duitsland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Via E-Plus en BASE heeft KPN een sterke positie in de mobiele markten van respectievelijk Duitsland en België. Per 30 juni 2006 bediende KPN met 28.536 medewerkers (26.033 fte's) 6,4 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 2,3 miljoen internetklanten in Nederland alsmede 22,2 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Voor meer informatie over KPN: www.kpn.com
Tele2-Versatel is een handelsnaam van Versatel Nederland B.V. Tele2-Versatel is met afstand het grootste alternatieve telecombedrijf in Nederland, België en Luxemburg. Het bedrijf biedt zowel de consumenten-, de zakelijke als de wholesale markt een compleet pakket van telecommunicatiediensten. Tele2-Versatel biedt breedbandige spraak-, data- en internetdiensten aan via een eigen infrastructuur, voorzien van de modernste netwerktechnologieën. Tele2-Versatel-klanten profiteren van eenvoudige en betaalbare diensten van topkwaliteit. Tele2-Versatel heeft circa 1.100 medewerkers. Meer nieuws en informatie zijn verkrijgbaar via en/of .