Prijzen 1000 autobedrijven online 2) mijngarage zoekmachine onderhoud
Mijngarage
PERSBERICHT
Ruim 1.000 autobedrijven bieden klant online inzage in hun prijzen
Ruim 1.000 autobedrijven, verspreid over het hele land, slaan vandaag de handen ineen om
de grote argwaan bij automobilisten weg te nemen over de prijzen voor onderhoud en
reparatie in het autobedrijf. Met een online zoekmachine, www.mijngarage.nl, geven ze de
automobilist vanaf vandaag nog meer inzage vooraf in hun prijsstelling. Na het ingeven
van het kenteken krijgt de automobilist, geheel vrijblijvend en per direct in de mailbox,
een 'fixed price' te zien voor het benodigde auto-onderhoud en -reparatie aan die
specifieke auto bij autobedrijven bij hem in de buurt. Hierbij is direct duidelijk wat
wel of niet in de prijs is inbegrepen.
Argwaan
Circa 43% van de automobilisten twijfelt regelmatig aan de prijzen in het autobedrijf voor
onderhoud en reparatie. Eén op de drie automobilisten gaat er zelfs op voorhand van
uit dat de rekening van het autobedrijf niet klopt. En toch ziet het merendeel (62%) van
de automobilisten het niet zitten om te onderhandelen over de prijs voor auto-onderhoud
of -reparatie. Als belangrijkste reden hiervoor wordt genoemd dat 'het autobedrijf toch
altijd aan het langste eind trekt' en onderhandelen dus geen enkele zin heeft. Dit blijkt
uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Trendbox onder 500 automobilisten.
'Waar voor je geld, is het enige dat telt!'
Adriaan Roggeveen, directievoorzitter van Van Heck is initiatiefnemer samen met de
Vereniging Groothandel Automaterialen (VROOAM): 'Hoe meer je van iemand weet, hoe groter
meestal de vertrouwensband. Dat is in de relatie tussen het autobedrijf en haar klanten
exact hetzelfde. Door het geven van meer inzicht in de totstandkoming van de prijzen en
door te benadrukken dat bij ons afspraak ook echt afspraak is, willen we onnodige
twijfels wegnemen bij de consument. Via mijngarage.nl kan de automobilist vanuit huis op
zijn gemak prijzen opvragen bij autobedrijven in het hele land waarbij direct duidelijk
is wat hij daar krijgt voor die prijs. Deze duidelijkheid is exact wat een klant wil. Uit
het onderzoek is namelijk ook naar voren gekomen dat 70% niet zozeer een lage prijs
belangrijk vindt, maar vooral dat hij waar krijgt voor zijn geld!'
EINDE BERICHT