Geslaagde proef voor klanten van ABN AMRO
introductie Messenger Saldo nu een feit
Klanten van ABN AMRO die bankieren via internet kunnen vanaf vandaag hun saldo opvragen via Windows Live Messenger (de opvolger van Nederlands' meest populaire instant chatprogramma MSN Messenger). ABN AMRO is de eerste bank die dit mogelijk maakt. Op deze manier kunnen klanten waar en wanneer ook snel en eenvoudig hun actuele saldo bekijken. Max Mouwen, Hoofd Interactive Banking: "Met deze nieuwe service speelt ABN AMRO in op de behoefte van haar klanten om op elk gewenst moment bankzaken te kunnen regelen. ABN AMRO wil daar zijn waar haar klanten zich bevinden. Een internettoepassing, zoals het vooral onder jongeren populaire Windows Live Messenger, is daarvan een uitstekend voorbeeld".
De bank startte vorig jaar een proef onder 1.000 studenten om te onderzoeken of de 'MSN' geschikt is voor het leveren van bankdiensten. De resultaten van de proef zijn zo goed dat ABN AMRO dit kanaal vanaf nu aanbiedt voor al haar klanten die gebruik maken van Internet Bankieren. Deelnemers aan de pilot vroegen gemiddeld vijf keer per week hun saldo op. Messenger Saldo werd het meest gebruikt op de dagen dat de studiefinanciering werd gestort, rond etenstijd (lunch en avondeten) en na 22.00 uur.
Het werken met Messenger Saldo is heel eenvoudig. De gebruiker dient zich eenmalig aan te melden binnen Internet Bankieren. Vervolgens begint hij via Windows Live Messenger een chatsessie met ABN AMRO. Tijdens de chatsessie typt de gebruiker het woord saldo in plus de laatste vier cijfers van zijn rekeningnummer, gevolgd door enter. ABN AMRO geeft vervolgens real time het actuele saldo van deze gebruiker aan hem terug. "Messenger bereikt maandelijks 5,8 miljoen Nederlanders en kent 2,5 miljoen unieke gebruikers per maand. Voor ons een uitstekende reden om Messenger Saldo te introduceren. Naast de mogelijkheden om het saldo op te vragen bij een medewerker op onze kantoren, het call center, de geldautomaat, via SMS en internet bankieren, nu dus ook onze eigentijdse Messenger Saldo. Weer een nieuwe mogelijkheid waarmee klanten, wanneer het hen uitkomt, over hun bankzaken kunnen communiceren met ABN AMRO", aldus Max Mouwen.
ABN AMRO heeft 2,6 miljoen klanten die gebruik maken van Internet Bankieren. Dit aantal groeit nog steeds aanzienlijk met zo'n 50.000 per maand.
Perscontacten: 020-6288900
ABN AMRO