Bouwbedrijven reduceren faalkosten met SCM7
TILBURG, 20060906 -- Welcome Customer Care Solutions, toonaangevend leverancier van klachtenmanagementsystemen, heeft een meldingenbeheersysteem speciaal voor de bouw ontwikkeld.
Faalkostenreductie.
Faalkostenbeheersing is al jaren een actueel onderwerp bij bouwbedrijven. Uit onderzoeken blijkt dat faalkosten zeker tussen de 5 en 12 procent van de omzet kunnen bedragen. Vaak dus een veelvoud van de winsten die er in bouwbedrijven gemaakt worden. Wanneer men dus in staat is de faalkosten te verlagen, zal dit direct z'n uitwerking hebben in de winsten.
De `Gezondheid' van de organisatie.
Om bouwbedrijven bij te staan bij het reduceren van de faalkosten heeft Welcome CCS een speciale Bouwversie van haar softwareoplossing SCM7 ontwikkeld. Organisaties zijn hiermee in staat om op een eenvoudige manier meldingen, klachten en opleverpunten te registreren en te beheren. Op basis van de verzamelde gegevens krijgt men een duidelijk beeld van knelpunten in de dienstverlening. SCM7 werkt eigenlijk als een soort thermometer en stelt directies in staat de juiste en meest renderende verbetertrajecten te initiëren.
Bovendien zorgen bedrijven met SCM7 ook voor een optimale aansturing van onderaannemers en de eigen organisatie én zal men de communicatie met opdrachtgevers en bewoners optimaliseren.
Wat levert het op?
Naast bovenstaande zaken kan men er echter nog veel meer voordeel uit halen. Indien men een structurele registratie combineert met goede communicatie naar externe en interne partijen, kunnen bouwbedrijven nog veel meer voordelen behalen. Denk daarbij vooral aan kortere doorlooptijden, hogere kwaliteit en een sterker imago. Voordelen die op termijn ook meer omzet en winst zullen opleveren.
Over Welcome CCS.
Welcome CCS focust zich op de ontwikkeling, verkoop en implementatie van software op het gebied van klantgerichtheid.
Enkele klanten van Welcome CCS zijn: Klaassen Bouw, Hurks Bouw en Panagro