Klanttevredenheidsonderzoek taxiBUS
De gemeente Apeldoorn start in week 37 met een
klanttevredenheidsonderzoek onder taxiBUSgebruikers, die in het
afgelopen half jaar ten minste één keer van de taxiBUS gebruik hebben
gemaakt. In het telefonische onderzoek komen vragen over de kwaliteit
van de dienstverlening aan de orde, zoals het comfort en de veiligheid
van de taxiBUS, de toegankelijkheid van de voertuigen en de
informatievoorziening over de taxiBUS.
Daarnaast worden vragen gesteld over het in 2004 gewijzigde
taxiBUSsysteem. In dat jaar werden nieuwe tarieven ingevoerd, kwam er
de mogelijkheid om met taxiBUS over de gemeentegrenzen heen te reizen
en werd taxiBUS opengesteld voor iedereen. Daarnaast kwam er een
terugbelservice, kwam er een nieuwe boekingscentrale en werden veel
nieuwe taxiBUSjes in gebruik genomen.
Het onderzoek wordt gehouden onder alle taxiBUSgebruikers, zowel de
mensen met als zonder pas. De onderzoeksresultaten worden gebruikt om
taxiBUS te evalueren en om na te gaan welke verbeteringen mogelijk
zijn. Daarnaast worden de uitkomsten vergeleken met het onderzoek dat
in 2001 gehouden is. De resultaten van het onderzoek worden in oktober
bekend gemaakt.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door bureau Goudappel Coffeng. Een
steekproefgewijze selectie van 2500 personen uit het klantenbestand
zal minimaal 500 bruikbare reacties moeten opleveren. De verwachting
is dat dit aantal ruimschoots wordt gehaald. Goudappel Coffeng heeft
eerder dergelijke onderzoeken uitgevoerd in de provincies Zeeland en
Overijssel.
Voor het laatst bijgewerkt op: 6-sep-2006 04:27
Gemeente Apeldoorn