Opwindende Chevrolet studie WTCC Ultra beleeft wereldpremière
(9/6/2006)
Een atleet staat in het middelpunt: de opwindende studie van de WTCC
Ultra toerwagen vormt het hoogtepunt van de Chevrolet Europe
presentatie tijdens de Paris Motor Show, die van 30 september t/m 15
oktober 2006 wordt georganiseerd. De volledig raceklare conceptauto
werd door een GM ontwerp team wereldwijd ontwikkeld.
Het is de optische visie van een nieuwe toerwagengeneratie en voert de
Chevrolet ontwerptaal tot het uiterste door. De compacte Chevrolet
WTCC Ultra (lengte/breedte/hoogte: 4.325/1.905/1.570 mm) zal zijn
wereldpremière beleven op de Chevrolet stand in Hall 5.2 van de Expo
in Parijs.
Het publiek en de internationale vakpers zullen ook voor het eerst
kennismaken met de nieuwe Chevrolet Epica diesel, die in het voorjaar
van 2007 op de markt zal verschijnen. De middenklasse sedan wordt
aangedreven door een tweeliter common-rail dieselmotor van 150 pk. Na
de Captiva diesel, die in de herfst in de Europese showrooms zijn
opwachting zal maken, is de Epica dus het tweede dieselmodel van
Chevrolet Europe.
Wereldpremière: Opwindende studie van de Chevrolet WTCC Ultra
toerwagen
Het brutale en agressieve ontwerp van de toerwagenstudie raakt de
grenzen van Chevrolet's ontwerptaal. De WTCC Ultra is een
designvoorbeeld dat voorbij gaat aan het huidige WTCC reglement.
Woorden als âagressief, gespierd en dramatischâ beschrijven het design
van de auto nog het beste. Scherpe lijnen contrasteren met meer
organische, vloeiende lijnen. De WTCC Ultra wordt aangedreven door een
190 pk sterke diesel-motor. Zijn afmetingen geven de indruk van een
auto die er zelfs wanneer hij stilstaat, snel uitziet.
Wereldpremière: nieuwe Epica diesel met 150 pk
De up-to-date dieselmotor van Chevrolet Europe, die al veelvuldig is
geprezen in de nieuwe Captiva, is nu ook beschikbaar voor de
motorisatie van andere modellen: vanaf het voorjaar 2007 wordt de
tweeliter common-rail krachtbron ook beschikbaar voor de middenklasse
sedan Epica.
De krachtige dieselmotor (met een vermogen van 110kW/150 pk en een
maximum koppel van 320 Nm bij 2.000 tpm) is gekoppeld aan een
handgeschakelde vijf-versnellingsbak en kan indien gewenst ook worden
voorzien van een vijftraps automatische transmissie. De Epica diesel
accelereert van 0-100 km/u in slechts 9,7 seconden (automatische
versie: 10,1 sec) en beschikt over een topsnelheid van 201 km/u
(automaat: 208 km/u). Ondanks deze excellente prestaties springt de
nieuwe krachtbron uitermate zuinig met brandstof om met een verwacht
gemiddeld brandstof-verbruik van slechts 6,1 liter /100 km (automaat:
7,7 l/100 km).
Première voor Frankrijk: compacte Captiva
Met zijn compacte afmetingen (lengte/breedte/hoogte: 4.635/1.850/1.720
mm), zijn sterke, sportieve ontwerp en de uitgebreide
standaarduitrusting, zelfs bij de basisversie, is de Chevrolet Captiva
op maat gemaakt voor de klanten in Europa. Bij dit nieuwe crossover
model hebben de kopers de keuze uit voor- en vierwielaandrijving en
uit drie motorenopties, variërend in vermogen van 136 tot 230 pk.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai