Saxion Hogescholen
BR>
di 05 september 2006
Duitse winnaar van Saxion scriptieprijs
De Saxion scriptieprijs is dit jaar gewonnen door de Duitse student
Heiko Huesemann uit Nordhorn van de opleiding Small Business. Zijn
scriptie was in de ogen van de jury een topprestatie. De scriptie "
Kaufentscheidungsprozess. Feminiserung der Kaufentscheidung" handelt
over de rol van de vrouw bij aankoopbeslissingen. De opdrachtgever
Deutsche Post AG - een van de grootste Duitse ondernemingen - stelt
dat "Onze verwachtingen ver zijn overtroffen. Wij nemen de conclusies
en aanbevelingen over". Een van de conclusies luidt, dat in de
marketing van producten en diensten nauwelijks rekening wordt gehouden
met wie nu feitelijk aankoopbeslissingen neemt. Deze kennis is echter
onontbeerlijk voor een succesvolle verkoopstrategie.
De tweede prijs is gewonnen door de Apeldoornse Kelly Adres, die de
scriptie " Hoor wat ik (niet) zeg" heeft geschreven in het kader van
haar opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Zij doet verslag
van een onderzoek naar de wenselijkheid en mogelijkheid om de
medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming, die daadwerkelijk
betrokken zijn bij het uithuisplaatsen van kinderen, een passende en
betere begeleiding te geven.
De derde prijs is gewonnen door een groep studenten, allen afkomstig
uit Twente, van de opleiding Bouwkunde, die een definitief ontwerp
hebben gemaakt voor het Muziekpaleis in Utrecht op basis van een
aantal schetsen van Studio Hertzberger.
Het is voor de vierde keer dat er Saxion scriptieprijzen in Enschede
zijn uitgereikt. Er waren in totaal 19 scripties genomineerd. Voor
steeds meer scripties wordt het internet als (onmisbare)
informatiebron gebruikt.
------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------