Ingezonden persbericht
BMC Software komt als eerste met job-scheduling zonder
gebruik te maken van remote agents
- Nieuwe agent-less CONTROL-M oplossing doet de grens verdwijnen tussen real-time en batch processen op mainframes en gedistribueerde systemen;
- Geïntegreerd beheer vanuit één visie, stelt de prioriteit vast van gebeurtenissen op basis van de zakelijke impact die ze hebben;
- Directe integratie met de Configuration Management Database (CMDB) maakt de virtualisatie van data mogelijk op grote schaal.
Schiphol-Rijk, 5 september 2006 - BMC Software introduceert vandaag de eerste oplossing voor het planmatig uitvoeren van taken op volgorde van zakelijke prioriteit. De scheduling-oplossing, die werkt zonder gebruik te maken van agents, stelt ondernemingen in staat de reacties van organisaties op een verandering van minuut tot minuut te voorspellen, aan te passen en te controleren.
De vernieuwde versie van BMC CONTROL-M voorziet CIO s van een onderneming en hun IT managementteams van een geïntegreerde management console die in één blik een overzicht biedt van mainframes en gedistribueerde systemen, waaronder de systemen die voorheen als ontoegankelijk beschouwd werden. Het is de eerste oplossing in de branche voor het op prioriteit uitvoeren van taken, die zonder agents werkt. Het is daarmee een belangrijke uitbreiding van de Business Service Management (BSM) oplossingen van BMC. Nieuwe voordelen van BMC CONTROL-M voor Business Service Management zijn:
1) Geïntegreerd datamanagement (met en zonder gebruik van agents) van mainframes en gedistribueerde systemen. Dit verschaft, op aanvraag, een allesomvattende overdracht van zakelijke data en processen, zowel in batch-vorm als in real-time;
2) Gericht systeemmanagement en controle voor het efficiënt opsporen en oplossen van zakelijke problemen;
3) Elimineren van de noodzaak van speciale veiligheidsautorisaties die worden vereist in veel wet- en regelgeving van overheden zoals Sarbanes-Oxley;
4) Een holistisch beheer vanuit één overzicht van alle systemen, waaronder die systemen die eerst bekend stonden als ontoegankelijk. Dit resulteert in een significante daling van de Total Cost of Ownership (TCO) en het vrijmaken van meer hulpmiddelen voor gebruik elders in de onderneming.
Het volume en de complexiteit van de automatisering van werkbelasting blijft stijgen; een gemiddelde web-based transactie omvat nu al meer dan tien batchprocessen. Daarom zijn juist nu de nieuwe agent-less mogelijkheden van BMC CONTROL-M zeer belangrijk voor een onderneming die zijn processen en de datastroom accuraat wil begrijpen. Van de boekhouding en orderverwerking tot voorraadbeheer en inkoop worden meer dan de helft van de kritische processen uitgevoerd in een batch-omgeving.
Op dit moment hebben meer dan 2.000 organisaties BMC CONTROL-M geïnstalleerd. Deze organisaties gebruiken de oplossing om aan de doelstellingen van Business Service Management te kunnen voldoen. Voor sommige bedrijven betekent dit dat ze zicht hebben op de desktop van al hun medewerkers, waardoor CIO s en IT-medewerkers gemakkelijker probleemgebieden kunnen zien die de onderneming zouden kunnen beïnvloeden. Bovendien ondersteunt de agent-less functionaliteit van BMC virtualisatie-technologie, waardoor het aantal servers dat een systeembeheerder onder zijn hoede heeft tot aan tachtig procent lager kan uitpakken.
Het schedulen van jobs is niet langer alleen maar een IT functie; het is inmiddels een kritisch onderdeel van het zakelijk proces , zegt Bill Miller, vice president van de Mainframe Service Management Business Unit van BMC Software. In veel gevallen kan zelfs een klein foutje in een proces enorme gevolgen hebben voor de prestaties van de onderneming en de klanttevredenheid. Met de toevoeging van monitoring zonder gebruik van een agent stelt BMC CONTROL-M organisaties in staat hun IT te beheren vanuit een zakelijk perspectief, waardoor de productiviteit en winstgevendheid stijgen. De agent-less functionaliteit van BMC CONTROL-M en de uniforme console voor één overzicht van de hele infrastructuur, vertegenwoordigt de beste aanpak voor de real-time onderneming.
BMC CONTROL-M ondersteunt de Business Service Management strategie van BMC door klanten meer inzicht te geven in de relatie tussen real-time en batchgeoriënteerde omgevingen en die omgevingen zo te beheren dat tijdige levering van de zakelijke diensten die ze ondersteunen gegarandeerd wordt. Door de batch-scheduling van BMC CONTROL-M te combineren met de Batch Impact Manager oplossing van BMC krijgt een organisatie een helder beeld van de status van alle zakelijke diensten in batchvorm. Klanten worden zo in staat gesteld potentiële vertragingen of fouten in het batchproces proactief te detecteren, waardoor correctief kan worden opgetreden nog voor de zakelijke dienst erdoor getroffen wordt.
Over BMC Software
BMC Software, Inc. (NYSE:BMC), is een vooraanstaand leverancier op wereldschaal van oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor het beheer van IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert oplossingen voor Business Service Management in de vorm van bedrijfssystemen, applicaties, databases en Service Management. BMC Software is opgericht in 1980 en realiseerde over het boekjaar 2006 een omzet van meer dan 1,5 miljard dollar. Meer informatie over BMC Software vindt u op www.bmc.com .
###
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Liesbeth Kramer
Tel: 0031 (0) 20 530 43 49
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl
© 2006 BMC Software, Inc. De logo s van BMC Software en alle namen van producten en diensten van BMC Software zijn al dan niet geregistreerde handelsmerken van BMC Software, Inc.