Dienstenbond CNV

Arbeidsomstandigheden worden serieus genomen door Aldi 05-09-2006

Begin augustus hebben we u gevraagd om te reageren op een groot aantal klachten die wij van u hadden ontvangen over Aldi. Er zijn flink wat reacties binnengekomen. CNV Dienstenbond heeft dat direct opgepakt en één en ander inmiddels besproken met de directie van Aldi. De directie van Aldi neemt de klachten serieus en heeft toegezegd één een en ander op korte termijn te lossen.

De klachten
De belangrijkste klachten door u aan ons gemeld waren:
* Toegenomen werkdruk; vooral filiaalleiders zouden weken maken van rond de 50 uur of meer.

* Lage bezetting van de winkel; soms zelfs zo laag dat er maar twee tot drie medewerkers in een filiaal aanwezig zijn. Dit veroorzaakt grote werkdruk.

* Overplaatsingen; in geval van overplaatsing hoort men soms slechts enkele dagen vooraf dat men bij een ander filiaal moet gaan werken.


* Slechte sfeer; men geeft aan het gevoel te hebben dat men bovenstaande punten niet vrijelijk kan aankaarten bij de leidinggevende.

* RVU sparen; soms is het voor werknemers niet mogelijk om aan deze regeling deel te nemen.

Reactie Aldi
De directie van Aldi heeft in een gesprek met CNV Dienstenbond aangegeven dat zij bovenstaande klachten serieus neemt. De directie geeft aan dat er naar meer efficiëncy gezocht wordt, maar het niet kan dat dat ten koste gaat van personeel en de afspraken die er zijn met betrekking tot de Arbeidstijdenwet, de Arbowet en de VGL-CAO, waar Aldi ook partij is. CNV Dienstenbond heeft met Aldi afgesproken dat Aldi de komende maand orde op zaken zal stellen.

Eind september zullen wij samen met u de balans opmaken. De komende maand wil CNV Dienstenbond graag van u horen of u op de werkvloer verbeteringen ziet of juist niet. Laat het ons weten en neem contact op met uw bestuurder: Agostino Di Giacomo Russo tel 055 577 26 40 of per e-mail: a.digiacomorusso@cnvdibo.nl

Samen staan wij sterk, houdt deze informatie dan ook niet voor uzelf maar deel het met uw collegas en maak ze lid.