Speurders.nl
Persbericht
Amsterdam, 4 september 2006
Groei Speurders.nl zet door
Speurders.nl is vandaag precies twee jaar online
De online variant Speurders.nl is vandaag, precies twee jaar geleden, in het leven
geroepen. Het eerste jaar is Speurders.nl hard bezig geweest met het verwerven van
marktaandeel. Afgelopen jaar lag de focus op het genereren van inkomsten.
Speurders-directeur Michiel van der Meer: De site is twee jaar geleden succesvol
geïntroduceerd, alle inkomstenstromen zijn op gang gebracht. Kortom: we hebben een
rendabele en sterke bereikspositie verovert in deze online business.
Speurders.nl is in december 2005 uitgeroepen tot beste Nederlandse site-introductie ooit.
Dit succes heeft zich ook doorvertaald naar 2006. Met het winnen van de gouden Effie, de
belangrijkste marketingprijs van Nederland, laat Speurders.nl zien dat zij de stijgende
lijn weet vast te houden. Met het introduceren van de nieuwe promotie: de RubrieksTopper
zijn alle beoogde inkomstenstromen inmiddels op gang gebracht. De gebruiker betaalt
alleen voor de duurdere producten, zoals autos, caravans en koopwoningen. Ruim 90% van de
rubrieken is gratis. Het aantal advertenties op Speurders.nl is ondanks de introductie van
het advertentietarief in maart 2006, over de periode april tot en met augustus 2006 ten
opzichte van dezelfde periode in 2005, gestegen met maar liefst 10%.
Afgelopen jaar heeft Speurders.nl haar pijlen gericht op het ontwikkelen van
functionaliteiten die ervoor zorgen dat gebruikers hun producten nóg sneller
verkopen. Het optimaler zoeken met attributen en het introduceren van veiligheidstools
(zoals de persoonlijke pagina, waarderingen en het betalingssysteem PayDutch), maken dit
mogelijk. Hierdoor hebben we een slag kunnen maken van kwantiteit naar kwaliteit. Voor
gebruikers is het van groot belang dat zij aan de ene kant hun aangeboden producten zo
snel mogelijk verkopen en dat zij aan de andere kant met zo min mogelijk clicks vinden
wat zij zoeken. Hierin zijn wij geslaagd, dit biedt goede perspectieven voor de toekomst.
In de komende periode ligt de focus op het doorgroeien en optimaliseren van onze
klantervaringen. Uiteraard blijven wij ernaar streven om de goedkoopste grote
advertentiesite van Nederland te blijven, aldus Speurders-directeur Van der Meer.
Speurders.nl staat nu aan de vooravond van een nieuwe fase van verdere groei, waarbij er
een wisseling zal plaatsvinden in het management. De pioniersfase is voorbij, ik ben
trots op wat we bereikt hebben als team. Speurders.nl heeft nu een ander management
nodig. We zijn nu in een andere fase beland. Ik zie mijzelf als een pionier en zal die
rol ook blijven vervullen voor TMG aldus Michiel van der Meer. Binnenkort maakt Michiel
van der Meer bekend welke nieuwe uitdaging hij aangaat.
Over Speurders.nl
Speurders.nl is in augustus 2004 gestart en richt zich op de online koop en verkoop van
goederen door particulieren. In december 2005 riep online onderzoeksbureau Multiscope
Speurders.nl uit tot de beste Nederlandse site-introductie ooit. Speurders.nl staat
momenteel consequent in de Multiscope top 10 van best bezochte sites. In mei 2006 won
Speurders.nl de belangrijkste marketingprijs van Nederland: de gouden Effie. Gemiddeld
worden er zo'n 1 miljoen advertenties per maand ingebracht. Dit komt neer op ca. 35.000
advertenties per dag. Speurders.nl streeft ernaar toonaangevend in de branche te zijn op
het gebied van veiligheid en gebruikersgemak.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Speurders.nl:
Marijke Wit Content & PR manager
Tel: 020 585 2963
marijke@speurders.nl
www.speurders.nl