Speurders.nl

Persbericht

Amsterdam, 4 september 2006

Groei Speurders.nl zet door
Speurders.nl is vandaag precies twee jaar online

De online variant Speurders.nl is vandaag, precies twee jaar geleden, in het leven geroepen. Het eerste jaar is Speurders.nl hard bezig geweest met het verwerven van marktaandeel. Afgelopen jaar lag de focus op het genereren van inkomsten. Speurders-directeur Michiel van der Meer: De site is twee jaar geleden succesvol geïntroduceerd, alle inkomstenstromen zijn op gang gebracht. Kortom: we hebben een rendabele en sterke bereikspositie verovert in deze online business.

Speurders.nl is in december 2005 uitgeroepen tot beste Nederlandse site-introductie ooit. Dit succes heeft zich ook doorvertaald naar 2006. Met het winnen van de gouden Effie, de belangrijkste marketingprijs van Nederland, laat Speurders.nl zien dat zij de stijgende lijn weet vast te houden. Met het introduceren van de nieuwe promotie: de RubrieksTopper zijn alle beoogde inkomstenstromen inmiddels op gang gebracht. De gebruiker betaalt alleen voor de duurdere producten, zoals autos, caravans en koopwoningen. Ruim 90% van de rubrieken is gratis. Het aantal advertenties op Speurders.nl is ondanks de introductie van het advertentietarief in maart 2006, over de periode april tot en met augustus 2006 ten opzichte van dezelfde periode in 2005, gestegen met maar liefst 10%.

Afgelopen jaar heeft Speurders.nl haar pijlen gericht op het ontwikkelen van functionaliteiten die ervoor zorgen dat gebruikers hun producten nóg sneller verkopen. Het optimaler zoeken met attributen en het introduceren van veiligheidstools (zoals de persoonlijke pagina, waarderingen en het betalingssysteem PayDutch), maken dit mogelijk. Hierdoor hebben we een slag kunnen maken van kwantiteit naar kwaliteit. Voor gebruikers is het van groot belang dat zij aan de ene kant hun aangeboden producten zo snel mogelijk verkopen en dat zij aan de andere kant met zo min mogelijk clicks vinden wat zij zoeken. Hierin zijn wij geslaagd, dit biedt goede perspectieven voor de toekomst. In de komende periode ligt de focus op het doorgroeien en optimaliseren van onze klantervaringen. Uiteraard blijven wij ernaar streven om de goedkoopste grote advertentiesite van Nederland te blijven, aldus Speurders-directeur Van der Meer.

Speurders.nl staat nu aan de vooravond van een nieuwe fase van verdere groei, waarbij er een wisseling zal plaatsvinden in het management. De pioniersfase is voorbij, ik ben trots op wat we bereikt hebben als team. Speurders.nl heeft nu een ander management nodig. We zijn nu in een andere fase beland. Ik zie mijzelf als een pionier en zal die rol ook blijven vervullen voor TMG aldus Michiel van der Meer. Binnenkort maakt Michiel van der Meer bekend welke nieuwe uitdaging hij aangaat.

Over Speurders.nl
Speurders.nl is in augustus 2004 gestart en richt zich op de online koop en verkoop van goederen door particulieren. In december 2005 riep online onderzoeksbureau Multiscope Speurders.nl uit tot de beste Nederlandse site-introductie ooit. Speurders.nl staat momenteel consequent in de Multiscope top 10 van best bezochte sites. In mei 2006 won Speurders.nl de belangrijkste marketingprijs van Nederland: de gouden Effie. Gemiddeld worden er zo'n 1 miljoen advertenties per maand ingebracht. Dit komt neer op ca. 35.000 advertenties per dag. Speurders.nl streeft ernaar toonaangevend in de branche te zijn op het gebied van veiligheid en gebruikersgemak.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Speurders.nl: Marijke Wit Content & PR manager
Tel: 020 585 2963
marijke@speurders.nl
www.speurders.nl