Endemol Nederland richt business unit op voor branded content
Endemol Nederland heeft met ingang van 1 september jl. de business unit Lab by Endemol opgericht. Met dit bedrijfsonderdeel positioneert Endemol Nederland zich als partner voor de adverteerder. Lab by Endemol ontwikkelt, produceert en vermarkt content, waarbij de marketing- en communicatiedoelstellingen van de adverteerder centraal staat.
De oprichting van Lab by Endemol past uitstekend bij de ambities van Endemol Nederland in de sterk veranderende media-industrie. Commercieel Directeur Dick van der Graaf: "Door de opkomst van digitale media en de voortgaande fragmentatie, constateren wij dat adverteerders op zoek zijn naar nieuwe, inventieve manieren om hun doelgroep te bereiken. Met Lab by Endemol bieden wij daar oplossingen voor."
Endemol Nederland kan bogen op jarenlange ervaring met branded content. Met 'Koffietijd' en 'De Vijf Uur Show' was de producent de eerste die non-spot introduceerde. Van der Graaf: "Sindsdien hebben we onze creativiteit en ons verstand van emotie met succes voor vele adverteerders ingezet. Dat noemen wij Understanding Emotion. Om ons aanbod richting de zakelijke markt te verrijken, hebben we nu onze ervaring en expertise geconcentreerd in één afdeling."
Lab by Endemol staat onder leiding van producenten Rob van der Vleugel (43) en Annette de Vries (42). Beiden zijn ervaren professionals, zowel op het gebied van traditionele televisie als op het gebied van de samenwerking met adverteerders. Van der Vleugel was jarenlang eindverantwoordelijk voor 'Life & Cooking' en 'Looking Good'. Verder stond hij aan de wieg van programma's als 'In het spoor van...' en 'Retourtje Geluk'. De Vries was voorheen hoofd afdeling programma ontwikkeling en daarvoor jarenlang verantwoordelijk voor programma's als 'TV Makelaar', 'Yacht Vision' en entertainment programma's zoals '1 tegen 100Â’.
De business unit Lab by Endemol bestaat uit de afdelingen Advertiser Funded Programming, Participatie TV en Sales. Voorts werkt Endemol LAB nauw samen met de afdelingen Licensing en Business development. Binnen Licensing is de exploitatie van rechten ondergebracht. De afdeling Business Development richt zich op productontwikkeling, klantontwikkeling, strategie en marketing bij projecten die niet tot de reguliere televisieproductie behoren.
Meer weten? Sms LAB naar 4695 en ontvang het digitale Lab by Endemol magazine*
Endemol Nederland is de toonaangevende producent van creatieve en marktgestuurde content voor televisie en digitale en mobiele platforms. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling, productie en exploitatie van entertainment, infotainment, drama/comedy/soap en participatie TV. Als marktleider werkt het Aalsmeerse productiehuis voor uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder commerciële en publieke zenders en de zakelijke markt. Endemol Nederland is de afzender van een groot aantal zeer succesvolle programma's, zoals: Big Brother, Goede Tijden Slechte Tijden, Baantjer, Miljoenenjacht, Eén tegen 100 en Hart in Aktie. Als dochter van de Endemol-groep, één van 's werelds grootste producenten, beschikt het bedrijf over
en omvangrijke formatcatalogus en maakt het onderdeel uit van een internationaal creatief netwerk.
Endemol Entertainment