Ingezonden persbericht
Avanade test prestaties van Microsoft CRM op enterpriseniveau
Avanade, technologie-integrator voor Microsoft Enterprise-oplossingen, heeft de resultaten bekendgemaakt van een benchmarkingonderzoek naar het gebruik van Microsoft CRM voor de grootzakelijke markt. De test van Avanade demonstreert de schaalbaarheid van Microsoft Dynamics CRM 3.0 onder een gemiddelde tot zware belasting met een responstijd van gemiddeld minder dan 0,5 seconden. De tests zijn uitgevoerd door het development center van Avanade in Seattle.
De hoeveelheid data in de tests is representatief voor het aantal records dat in één jaar met intensieve verkoopactiviteiten gegenereerd wordt. De belangrijkste prestaties tijdens een piekbelasting met 3.000 gelijktijdige gebruikers waren:
* 22.260 CRM-transacties per uur
* Gemiddelde reactietijd van 355 milliseconde
* Geen authenticatiefouten
* 66,77% belasting van de database server
De resultaten van deze vergelijkende tests sluiten aan bij de voortdurende ontwikkeling van Avanade's federale architectuur voor Microsoft CRM. Deze architectuur is gericht op grote organisaties, die per regio en bedrijfsonderdeel andere behoeftes kennen en dus het beste met meerdere instanties van Microsoft CRM kunnen werken. De federale architectuur is ontwikkeld om ondersteuning te bieden aan meer dan 10.000 gebruikers. Indien gewenst kan gewerkt worden met meerdere talen en verschillende geldeenheden.
Het onderzoek is door Avanade opgezet om te meten hoe de software presteert met minimale aanpassingen. Er is gebruik gemaakt van de standaardinstallatie van Microsoft Dynamics CRM 3.0, geconfigureerd voor web clients en geïnstalleerd op drie dedicated web servers. Bij bedrijven als ABN AMRO Hypotheken Groep, Bouwfonds Property Development, Sara Lee en diverse financiële dienstverleners heeft Avanade al Microsoft CRM-systemen geïmplementeerd die precies aansluiten bij en mee kunnen groeien met de organisatie.
"Klanten zijn tegenwoordig op zoek naar een slimme en flexibele CRM-oplossing die inspeelt op specifieke behoeftes van de organisatie. Sinds 2003 brengt Avanade Enterprise-class Microsoft CRM-oplossingen op de markt die aansluiten bij de activiteiten van een onderneming", aldus Edwin Jongsma, practise director solution development bij Avanade Nederland. "Avanade zet zich in om ook de grootste klanten te helpen bij het maximaliseren van hun CRM-investering. Daarnaast willen we met dit vergelijkende onderzoek voldoen aan de groeiende vraag vanuit de markt om het succes van Microsoft CRM-implementaties zo uit te breiden dat deze voor meerdere gebruikers beschikbaar is."
"Wij zien dat er veel vraag is naar Microsoft Dynamics CRM-oplossingen die snel, flexibel en betaalbaar zijn. De testen van Avanade laten zien dat Microsoft CRM een grote belasting aan kan op een enkele server, en met een federale architectuur nog veel meer", aldus Erik Lamers, business development executive bij Avanade Nederland.
Voor alle resultaten van het benchmarking onderzoek: www.avanadeadvisor.com/reportregistration/reports.aspx
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Avanade
Avanade is een joint venture van Accenture en Microsoft en levert klanten over de hele wereld veilige, betrouwbare en schaalbare op Microsoft gebaseerde oplossingen. Avanade is ontstaan vanuit de marktbehoefte aan diepgaande technische kennis van het Microsoft-platform. Avanade is opgericht in 2000 en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt. Klanten van Avanade in Nederland zijn onder meer Interpolis, Sara Lee, PWN, A&O Services en ABN AMRO. De Nederlandse vestiging, waarbinnen ruim 80 Microsoft-specialisten werkzaam zijn, bevindt zich in Almere. Avanade is in minder dan zes jaar uitgegroeid tot 39 vestigingen in 21 landen met 5.000 medewerkers. Natuurlijk kunt u ook een bezoekje brengen aan de website van Avanade: www.avanade.nl.
Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:
Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS Communicatie BV
Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
PRWEEK UK - Top ten all-sector agency, 2005
PRWEEK UK - Number one in technology PR league, 2003, 2004, 2005
The Sunday Times - Top 100 best small companies to work for, 2005
The Holmes Report - Top 10 Multinational consultancies to work for, 2005
The Holmes Report - Best consultancy to work for, 2004
Financial Times - Top 20 best places to work, 2004
PRWEEK US - Fastest climbing technology agency, 2004